Azért hoztam létre ezt a megoldásomat, mert azt tapasztalom, hogy sok vállalkozás nem rendelkezik elegendő idővel és szaktudással az e-mail marketing területén. Ezt nem csak a munkám során, de magánemberként is tapasztalom, hiszen én is minden nap kapok hírleveleket, amiket természetesen nem tudok nem szakmai szemmel nézni. Ezért azt is látom, hogy ezeknek az e-maileknek egy részének nincs is valós üzenete, nincs jól meghatározva a konverzió és az ahhoz fűződő cselekvések, motivációk. Vagy csak egyszerűn látszik rajta, hogy egy gyorsan összecsapott munka, amit rábíztak a titkárnőre. Ugye Te nem ilyen benyomást szeretnél kelteni?

Túl sok a munka kevés az idő?


Sokszor azt tapasztalom, hogy a marketinget szeretik a vállalkozók a szőnyeg alá söpörni. Talán azért van ez így, mert nincs rá elegendő idejük és így sokkal könnyebb elnyomni a lelkiismeretüket és megmagyarázni, hogy hát azért nem foglalkoznak vele, mert…

Ne gondold, hogy nem értem ezt meg! Én is vállalkozó vagyok, és nagyon jól tudom, hogy mennyire temérdek teendőd van egy nap. Új ügyfelek felkutatása, a régiek kiszolgálása, az alkalmazottak koordinálása, az innovációk előkészítése és még sokáig sorolhatnám. Ha egy nap 48 órából állna az se biztos, hogy elég lenne.

Ha belegondolsz Te is beláthatod, hogy a marketing nélkül nincs fejlődés és az e-mail marketing egy olyan eszköz, ami nagyon költséghatékonyan segítheti a vállalkozásodat a fejlődésben. Egyszerre több ezer vagy akár tízezer embert is megszólíthatsz és elmondhatod Nekik mik a terveid, milyen akciókkal kedveskedsz nekik a közeljövőben vagy milyen termékekkel, szolgáltatásokkal bővíted a kínálatod.

Nálatok ki végzi a marketinges feladatokat?


A hírlevélíráshoz gyakorlatilag két területen kell szakinak lenni. Nagyon jól kell érteni a marketinghez azaz tudni, hogy milyen paramétereknek kell megfelelnie egy hírlevélnek ahhoz, hogy a kiküldés során a lehető legtöbb célba érjen és a megnyitási arány is jó legyen. Tudnod kell hova érdemes call to action gombot elhelyezni és, hogy milyen képeket használhatsz fel. De kreatív szövegíróként azt is tudnod kell, hogy milyen hosszú legyen egy szöveg, és mitől lesz jó egy címsor, hogyan szólítsd meg a célközönséged úgy, hogy az érdekes legye számukra és Te is elérd vele a céljaidat. Tehát ez egy eléggé összetett szakma és, akkor még az adatbázis építést, mint az e-mail marketing lényeges részét nem is említettem.

Mitől lesz jó egy hírlevél?

  • Először is van egy figyelemfelhívó címsora, amely eldönti, hogy megnyitják vagy a kukába kerül az irományod.
  • Aztán egy jól megfogalmazott, és igényesen kialakított tartami rész világos konverziós célokkal.
  • Esztétikus látványvilág, ami nem csak a hírleveledet teszi szebbé, de a cégedet is minősíti. Sajnálatosan azt vettem észre, hogy sok vállalkozás nem fektet erre a területre elegendő hangsúlyt és gyakran igénytelen végeredmény kerül kiküldésre.
  • Jó helyen elhelyezett és elég látványos, de nem irritáló call to action gombok.
  • És végül a jogi rész, ami a leiratkozás lehetőségét jelenti.


Ezeket szinte bárki képes tanulni, de elegendő tapasztalatot nem szerezhetsz néhány hírlevél alatt. Én már 15 éve foglalkozok e-mail marketinggel és több ezer kiküldött üzenet van a hátam mögött. Ezen idő alatt megtanultam hogyan írjak olyan címsort a hírleveleknek, aminek köszönhetően sokan érdeklődnek a tartalom iránt, milyen hosszúra írjak egy hírlevelet, hogyan felelhetek meg az e-mail klienseknek, hogy a lehető legtöbb eljusson az Olvasókhoz. Számos esetben láttam már, hogy melyik megoldás milyen hatással van az egyes célcsoportokra és ennek fényében tudom Neked felépíteni a hírleveleidet. A hírlevélírás területén szerzett tapasztalatomnak köszönhetően sikeresebbé tehetem az e-mail marketinged és pénzt valamint időt spórolhatok meg Neked.