MI AZ AZ E-MAIL ADATBÁZIS?


Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy egy adott dokumentumban összegyűjtjük az emberek bizonyos adataid. Ez egy e-mail adatbázis esetén minimum a nevét és az e-mail címét kell, hogy tartalmazza.

NEM LEHET EZT KÉSZEN VENNI? MIÉRT KELL ÉPÍTENI?


De! Sajnos lehet! Azonban ezek az előre elkészített e-mail adatbázisok körülbelül egy fabatkát sem érnek. Miért mondom ezt? Részben azért, mert gyakorlatilag egyáltalán nincsenek karban tartva, így rengeteg olyan cím is megtalálható benne, amik már nem élnek. Másrészről pedig azért, mert biztos vagyok benne, hogy a rajta szereplő emberek nem adták az engedélyüket ahhoz, hogy tovább értékesítsék az adataikat. Hiszen ki is tenne ilyet. Senki nem szeret tömegesen kéretlen leveleket kapni. Szóval a lényeg, hogy ha jót akarsz magadnak és az internet felhasználóknak is, akkor muszáj leszel sajátot építeni. Tudom, hogy lassabb de, ha saját bázist akarsz, akkor ez az egyetlen járható út.

HOGYAN LEHET SAJÁT BÁZISOD?


NYEREMÉNYJÁTÉKOK SEGÍTSÉGÉVEL


Biztosan Te is állandóan találkozol az interneten különféle nyereményjátékokkal, amikkel mindenféle nagyszerű dolgot lehet nyerni. Neked nincs is semmi más dolgod csak feliratkozni. Egy ilyen nyereményjátékot Te is csinálhatsz, hogy Neked adják meg az adataikat a szuper nyereményeidért cserébe. Azonban ezzel is van egy kis bonyodalom, amiről a feliratkozó gyűjtést boncolgató cikkemben bővebben írok. (LINK) Na de attól ez még egy jó megoldás, ha az ember jól használja.

POP UP ABLAKOK


A pop up ablakok a marketing egyik ingoványos talajának számítanak. 2017-től már nem csak az emberek, de hivatalosan a Google is utálja őket. Mit jelent ez pontosan? Azt, hogy azokat a weboldalakat, amik ilyennel rendelkeznek hátrébb sorolja. Akkor miért is vesszük számba, ha közutálat tárgya? Mert ettől függetlenül lehet vele feliratkozókat gyűjteni. Persze csak akkor, ha az ember ízlésesen használja és nem tolakodik az olvasó látóterébe minden kattintásnál.

TANFOLYAM, TIPPEK, TUDÁSANYAG


Talán az egyik legjobb megoldás, mert ennek a segítségével nagyon specifikusan tudsz feliratkozókat gyűjteni. Hiszen a tippjeidre vagy a tanfolyamodra biztosan csak olyanok lesznek kíváncsiak, akik valóban érdeklődnek irántad! Persze tudom, hogy ez nagyon sok plusz unka, hiszen ezeket is ki kell dolgozni, de hidd el, hogy megíri.

ENGEDD EL A FANTÁZIÁD!


Az a jó (vagy néha nem annyira jó) ebben a modern világban, hogy a technika teljesen átszövi a mindennapjainkat és számtalan lehetőség áll előttünk. Éppen ezért már nme csak online adatgyűjtési módszerekben gondolkozhatsz. Például készíthetsz egy reklám plakátot, amin óriási kedvezményekre hívod fel a figyelmet, de persze csak akkor kapja meg, ha feliratkozik a címlistádra. És akkor talál egy QR kódot, amit ha leolvas ezt meg is teheti. Vagy az éttermedben minden asztalra elhelyezel mini kérőívet, amit ha kitölt akkor kap 10% kedvezményt a vacsora végösszegéből, de az e-mail adatbázisodra is feliratkozik, akkor 20%-ka ehet aznap olcsóbban. Látod mennyire egyszerű ez? és még nagyon sokáig tudnám sorolni az ilyen jellegű ötleteimet. Te is szeretnél hallani néhányat? (LINK) Akkor írj rám és adok Neked is néhány jó ötletet! 😉

Már ismersz néhány módszert a feliratkozók gyűjtésére. De bele is mersz vágni egyedül? Mert ugye az egy dolog, hogy már kaptál néhány tippet hogyan építhetsz fel egy adatbázis, de törvényi szabályokkal tisztában vagy? Mert, hogy ezt a területet nagyon szigorúan szabályozzák és ha nem ismered az ide vonatkozó paragrafusokat, akkor csúnyán megütheted a bokádat. Mindemellett kellő tapasztalat hiányában az eredmények is kétesek lesznek. Éppen ezért, ha még nem foglalkoztál ilyesmivel azt tanácsolom, hogy kérd egy profi segítségét.

Ebben lehetek én a segítségedre, hiszen nekem már több, mint 10 éves szakmai tapasztalatom van e-mail adatbázis építésben és hírlevél kiküldésben egyaránt. A segítségemmel nem csak a kellemetlen meglepetéseket kerülheted el, hanem sokkal gyorsabban és hatékonyabban építhetsz fel egy saját e-mail címlistát, ami hosszú távon egy nagyon jó marketing eszközként lesz majd a vállalkozásod életének a része.