Miért fontos, hogy egy jók működő vállalkozásnak saját hírlevele legyen?
Hírlevél kezelése – Feladatunk
A közönség szegmentálása
Hogy érünk el konverziót?
Összegzés

Hírlevél kezelés

A hírlevél kezelés szolgáltatásunkat egy nagyobb ügyfelünk, az 1000út utazási irodával való való közös munkánk példáján szeretnénk bemutatni. Ezzel az ügyfelünkkel való közös munkánk más területekre is kiterjed, de az oldalunkhoz híven mi most a hírlevélküldésre fókuszálva szeretnénk bemutatni a marketing e fontos szeletét. Ez az utazási iroda régóta a piacon lévő, megalapozott nimbuszú utazási iroda. Különleges utak és egzotikus nyaralások kedvelői között már jól ismertek a szolgáltatásaik. Elsősorban csoportos utazásokat szerveznek, segítségükkel eljuthatunk akár az Északi-Sarkra is.

Miért fontos, hogy egy jól működő vállalkozásnak saját hírlevele legyen?

Egy jól megszerkesztett, megfogalmazott hírlevél segít megalapozni egy vállalkozás sikerét. Más szempontból is elég jelentős, például a megfelelő kapcsolattartás és tájékoztatás miatt is. A hírlevelet a marketing stratégiánk részeként kell kezelni. Ha a hírlevél lényegi kapcsolatban áll a szolgáltatással, vagy a termékkel, azon belül figyelemre méltó információkat közöl az olvasóval, akkor jelentősen lendíthet az érdeklődésen/értékesítésen. Egy jól összeállított hírlevéllel nem csupán tájékoztathatunk, hanem befolyásolhatjuk a feliratkozóinkat és rábírhatjuk őket, a további érdeklődésre a termékeink iránt, legideálisabb esetben akár a vásárlásra is. Egy hírlevél nem azonos egy hirdetéssel vagy reklámmal, hanem egy közvetlen csatorna, ahol kiépíthetjük a bizalmat az ügyfeleinkkel és megalapozhatjuk a cég hitelességét.

hírlevél kezelés

Hírlevél kezelés – Feladatunk

Ügyfelünkkel való közös munka hosszabb múltra tekint vissza. Jelen helyzetben az volt a feladatunk, hogy olyan hírlevelet készítsünk a már kiépített, meglévő ügyfeleik (feliratkozóik) számára, ami segít megnövelni az utazások értékesítését, valamint az érdeklődést irántuk. Ezekben az esetekben mindig áttanulmányozzuk a korábbi hónapok, évek hírleveleit. Megnézzük és kielemezzük azokat a pontokat, amikről úgy véljük, hogy változtathatók és a változtatással pozitív irányba befolyásolhatjuk a számokat. Kielemezzük a korábbi hírlevelek eredményeit is és ez az, amely alapján kiszűrjük, hogy mik azok az elemek, amelyek tetszettek és konverziót értek el az olvasóközönségnél és melyek azok, amik kevésbé voltak működőképesek.

Nyilvánvalóan könnyebb dolgunk van hírlevél esetében, mint az EDM kampányoknál. Azt a közönséget kell megszólítanunk, akik egyszer már igent mondtak és valamilyen ok folytán kíváncsiak voltak a tartalmakra. Az önszántukból feliratkozók esetében a megnyitási arány 30-50%-kal is lehet magasabb.

A közönség szegmentálása

Ez az ügyfelünk már régóta építgeti adatbázisát, aminek köszönhetően egy viszonylag terjedelmes listával rendelkezik. Először megpróbáltuk a listán szereplő címeket szegmentálni. A szegmentálás szempontjai elsődlegesen a közönség életkora volt, valamint, hogy milyen gyakran vették eddig igénybe ügyfelünk szolgáltatásait. A visszatérő utazók számára eddigi információink alapján plusz ajánlatokat is létrehoztunk, melyek érdekesek lehetnek számukra.

Az életkor szerinti szegmentálás is fontos része volt az indulásnak. Az idősebb generációknak az iroda ügyfelei közül megvannak a favorizált desztinációi és a 55-65 közötti korosztály már nem feltétlenül szeretne atomjégtörővel a Déli-sarkra kirándulni, ahogy a nászutas ajánlatok sem feltétlenül számukra lesznek érdekesek.

Ezeknek a változtatásoknak az alapján több variációt készítettünk a hírlevélre. Minden szegmensnek külön levelet állítottunk össze. Mivel az ajánlatok gyorsan változnak és hamar az aktualitásukat vesztik, ezért heti rendszerességgel küldtünk ki leveleket.

hírlevél esettanulmány

A hírlevél szerkesztés technikai háttere

Ennél az ügyfelünknél nagyon fontos volt, hogy képek is kerüljenek a hírlevélbe, hiszen a képek segítségével érhetjük el, hogy megjöjjön az emberek kedve az utazáshoz. Fontos, hogy a saját szemükkel lássák a csodás helyeket, ahova útnak indulhatnak. Ezért is volt nagyon fontos, hogy ügyfelünknek a legkiválóbb technikai hátteret biztosítsuk, hogy az e-mailek a képek ellenére is megérkezzenek a postaládákba és semmiképp ne akadjanak fent a spamszűrőkön.

Azért is érdemes professzionális marketing ügynökséghez fordulni, mert a hírlevél szövegezése, felépítése mellett szükség van egy kiváló technikai háttérre is, hogy zavartalanul mehessen a levelek küldése.

Hogy érünk el konverziót

A leveleknél sarkalatos, hogy tudjuk mi a célunk vele. Azt még a legelején meg kell határozni, hogy mi az amit el szeretnénk érni. Értékesítés? Érdeklődőszerzés? Ajánlatkérés? Weboldal forgalmának a növelése?

Ezeket a célokat általában megpróbáljuk mind beépíteni, hogy ne legyen egyhangú a hírlevél. Mindet olyan köntösbe bújtatjuk, ami valahogy érdekessé teszi a fő üzenetet. Lássunk egy példát!

Koverzió: weboldal forgalmának növelése

„Tudja, hogy melyik országhoz melyik nemzeti étel tartozik? Kvízünkből kiderül, ha Ön is egy valódi gourmet!”

Tovább: Kvíz

A célunk itt az, hogy a közönségünk tovább kattintson a weboldalra.

hírlevél kezelése

Összegzés

Természetesen minden együttműködés alkalmával elemezzük az eredményeket és ezekről jelentést is készítünk az ügyfeleinknek, amikről még beszámolót is tartunk, ahol javaslatainkat ismertetjük az eredményesebb munkáért és együtt vitatjuk meg az ügyfeleinkkel. Naptárat is készítünk ügyfeleinknek, amely segít a kampányok időzítésében. A kiküldési folyamatokat pedig automatizáljuk és az előre elkészített hírleveleket így küldjük ki a címlistának.

A közös munka során a levelek megnyitási aránya mintegy 10-15%-kal növekedett. Nagyon fontosnak tartjuk ügyfeleink elégedettségét és reméljük esettanulmányunk hasznos volt számodra is!

Profi hírlevél kezelésre van szükséged?! Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT!

Korábbi cikkeink hírlevél küldés témában: ITT.