Egy jó hírlevél vágyakat ébreszt és vásárlást generál. Sok cég küld ki hírleveleket, ezekkel én is találkozok nap, mint nap. Természetesen nem akarok senkit megsérteni, de sajnos ezeknek a reklám leveleknek a nagy részéről általában elmondható, hogy gyenge minőségűek. Egy jó hírlevél nem csak eladni próbálja a szolgáltatást vagy a terméket, hanem szórakoztat. Te is küldesz ki hírleveleket, mégsem olyan a visszajelzés, amit szeretnél? Nem tudod, hogy miért van ez így?

Ne aggódj emiatt!

Az e-mail marketing egy minden szempontból nagyon összetett témakör, mert sok paraméternek kell megfelelni. Kezdjük azzal, hogy kell egy nagyon jó adatbázis, ami nélkül nem is szabad belevágni. Aztán ugye kell egy kitűnő és figyelemfelkeltő címsor, egy szép megjelenés, jó képek, kitűnő tartalom. Ezeket elkészíteni még sokszor egy profinak sem könnyű feladat, hiszen egy egységben kell a kitűzött célt szolgálniuk.

Amit nagyon sokan elrontanak!

A legnagyobb hiba, amit sok cég elkövet az az, hogy spam hírleveleket küldenek ki. Ugye az előbb már említettem, hogy az e-mail marketing alapja egy jó adatbázis. Na, most egy spam bázis semmiképpen sem lehet jó, abban az esetben sem, ha több 10ezer cím található rajta. Tudom, hogy a nagy számok törvénye miatt sokan azt gondolják, hogy csak lesz 100 ember egy ekkora adatbázisból, akit érdekel. Akkor pedig ár megérte, mert a lista szinte ingyen volt, így bőven megéri még akkor is, ha nem teljesít olyan jól. De hidd el nekem, hogy nem éri meg, mert ha már csak egy ember besokall a listáról a teljes adatbázísod árának a többszörösét fizetheted ki a büntetésre.

„Nem baj, majd rábízom a titkárnőre…”

Itt a következő nagy hibaforrás. Nagyon sok cégvezető, vállalkozó gondolkodik hasonlóan és ennek a mentalitásnak az eredményei a már említett gyenge minőségű hírlevelek. Ahhoz, hogy az email marketinged sikeres legyen és el tudd adni vele a terméked vagy a szolgáltatásod, sőt tovább növeld a szakmai megbecsülésed szükséges, hogy megfelelő szakmai tudás álljon mögötte. Ezek a hírlevelek képviselnek Téged és a céged a külvilág felé, amit nem biztos, hogy jó ötlet rábízni Mancikára.

Akkor milyen egy jó hírlevél?

Kreatív, látványos, átlátható, világos, esztétikus, konverzióra optimalizált. Egy igazán jó hírlevél inkább olyan, mint egy cikk. Ez azért lényeges, mert ez átmegy a vevők „reklám szűrőjén”. Ami ezért alakult ki, mivel az internet, a Tv, a rádió folyamatosan reklámokkal bombázza az embereket. Ha azt érzik, hogy valaki már megint a zsebükben turkál ez a rendszer automatikusan bekapcsol, aminek hatására azonnal elkattintanak. Szeretnéd elkerülni az ilyenfajta problémákat? Akkor fogalmazd meg érdekesen, izgalmasa hírleveleidet, amelyek aztán lebilincselik az olvasóid és a monitorra szegezi figyelmüket.

Bárki képes jó hírlevelet írni?

Szeretném az mondani, hogy igen, de sajnos nem! A kreatív szövegírás, így a hírlevelek megírása is egy külön szakma. Mivel ez inkább a művészetekhez hasonlatos nem mindenkinek van érzéke a jó szövegalkotáshoz. Ez teljesen természetes, hiszen minden ember másban tehetséges. Vannak, akik a számokkal bánnak könnyedén, Ők könyvelők lesznek, vannak akiknek jó a térlátásuk Ők pedig építészmérnökök. Nem vagyunk egyformák és nincs egyformán tehetségünk mindenhez. A szövegírás egy olyan szakma, amihez nem csak tehetség, de sok tudás és talán még több tapasztalat szükséges.  Tudnia kell, hogyan írj egy érdekes, lebilincselő és olvasmányos cikket, ami eközben eléri a kívánt célt, más szóval konverziót. Egy ilyen cikk úgy kelti fel az érdeklődést az olvasóban, hogy a további hírleveket nem csak elolvassák, hanem várják is.

Miben tudok Neked segíteni?

Megírom helyetted a hírleveleid, és kidolgozom a teljes email marketinged. Ahhoz, hogy egy email kampány elérje a kívánt célokat nem elegendő csak hűbele Balázs módjára hírleveleket kiküldeni. Meg kell tervezni minden lépést, és azt hogy mit vársz el ezektől a folyamatoktól. Én mind ezt le tudom venni a válladról, és ezután már csak a sikeres kampány eredményeit kell élvezned. Bízd rám a hírlevél szövegírás gondjait. Te pedig csak élvezd a felszabadult idődet vagy fordítsd ennél fontosabb területekre, amikben Te vagy az igazán tehetséges.