Ügyfelünk a VírusStopShop
EDM kampány megtervezése
Call to Action
Érkező oldal
Ajánlat
VírusStopShop EDM

Ügyfelünk a VírusStopShop

A VírusStopShop elsőként a járvány kirobbanása után kért fel minket, hogy Elektronikus Direkt Marketing kampányt szeretne vállalkozása új tevékenységének. A VírusStopShop egy frissen alakult, a vírushelyzet következtében felkapott termékeket kínáló vállalkozás. Gyorsan felismerték a járványhelyzet elején, hogy érdemes lesz nyitniuk a hirtelen növekvő piacra.

Kiváló nemzetközi kapcsolataik érdeme, hogy közvetlenül a gyártótól tudják beszerezni a kínált termékeket. Kikerülve ezzel a további árréseket. Vagyis, rendkívül kedvező áron lehet hozzájutni nagy mennyiségben a különböző higiéniai termékekhez általuk.

EDM kampány esettanulmány

EDM kampány megtervezése

Ez fontos szerepet játszott a hírlevél felépítésében is. Mindenki jól emlékszik, hogy számos nyerészkedő cég kezdett el hasonló termékeket forgalmazni, irreális áron, több száz százalékos haszonnal.

Mivel egy új termékről volt szó, ezért nyilvánvalóan nem volt saját adatbázis, vagyis csak az EDM jöhetett szóba. A VírusStopShop elsősorban nagyobb mennyiségben szerette volna a termékeket továbbadni. Így a célcsoport egyébként is a vállalkozók, nagyvállalatok lettek volna. Tehát ez egy B2B, vagyis Business to Business kampány volt.

A vírushelyzet alakulása folyamán pedig sajnos továbbra is kedvező volt a termék értékesítése szempontjából. Ebben az időszakban bizonyos helyeken már kötelezővé tették a maszkviselést.

Az Elektronikus Direkt Marketing kampány során 3 levelet küldtünk ki 100.000-es adatbázisokra. Ez nem csak nagy számban hozott érdeklődéseket, de szép számú konverziót is sikerült vele elérnünk. Amikor felkeresnek minket különböző ügyfelek, minden kampány során legalább 2-3 levél kiküldését javasoljuk. Egyet szinte semmilyen esetben sem tartunk elég hatékonynak.

Elektronikus direkt marketing

Call to Action

Az EDM hívó szava ez volt: „Ne hagyja, hogy felkészületlenül érje az előttünk álló helyzet!”

Ez volt az a momentum, amivel fel akartuk kelteni a figyelmet. Merthogy, akkor még sokkal kevesebbet tudtunk az aktuális helyzetről, vagyis arról, hogy mennyire érint majd minket itt, Magyarországon. A felelőségteljesen gondolkozó vállalkozókat akartuk megszólítani, akik már akkor látták, hogy nem vehetjük félvállról a járványügyi intézkedéseket, akkor sem, ha sok szkeptikus is van közöttünk.

Minden levelet kétszer küldtünk ki, egyszer az egész adatbázis számára, egy második körben pedig azoknak, akik nem nyitották meg a levelet az első kiküldéskor. Ezt nagyon fontosnak véljük az EDM-eknél, a második kiküldés során mindig bejön még pár százalék, ami összességében természetesen növeli a megnyitási arányt.

A levélben bemutattunk három, top listás bestseller terméket, ezekről röviden leírtuk a főbb jellemzőket és nyilvánvalóan árakat is mutattunk az ajánlat részeként, hiszen a számok valóban nagyon meggyőzők voltak. Az EDM kampányhoz landoló vagyis más néven érkező oldalt is készítettünk, mert úgy gondoltuk, hogy nem érdemes a hírlevelet túl hosszúra nyújtani, elegendő lesz 3 top listát termék bemutatása is.

email marketing

Érkező oldal

Az érkező oldalon részletes információkat találhattak magukról a termékekről, illetve arról is, hogy miért érdemes megelőzni a munkahelyi járvány – gócpontok kialakulását. Sokszor van szükség landoló oldal készítésére egy ilyen kampánynál, hiszen magával a levéllel az a célunk, hogy felkeltse a figyelmet, egy hosszú EDM levelet pedig senki nem olvas végig, kiváltképp nem elfoglalt vállalkozók.

Ha sikerrel felkeltettük az érdeklődésüket a termékkel, ajánlattal és átkattintanak a landoló oldalra, akkor már nem csak lehetőségünk van bemutatni részleteiben a terméket és azt, hogy miért jár jól vele, hanem mondhatni kötelező is. Emeljük ki, hogy mi az ő haszna, miért éri ez meg neki, miben különbözik a termék másoktól, miért ez a legjobb ajánlat számára – vagyis minden olyan érvet felsorakoztatunk, ami amellett szól, hogy a célcsoport végül megvegye a terméket. Az érkező oldalak minden elemét – szerkezeti felépítését, szövegezését, grafikáját – ennek a funkciónak kell alávetni a kampány tervezésekor.

Ajánlat

Ezt már korábban is hangsúlyoztuk, hogy mennyire fontos a jó ajánlattétel a jól megírt és összerakott hírlevél mellett. A kettő kéz a kézben jár együtt a sikeres EDM kampányban. Ebben az esetben ügyfelünk jó kapcsolatainak hála, közvetlenül a gyártótól szerezte be a termékeket, ezért a legjobb, nagykereskedelmi árakon adta tovább őket vállalatoknak. Mindemellett pedig lefedte a higiéniai termékek palettáját, mivel nem csak maszkokat, de minden olyan terméket forgalmazott, ami ehhez köthető, a lázmérőtől, a mobil fertőtlenítő kendőig, még vírus-gyorstesztet is.

A nyári enyhítések idejére immár 3 kör levelet küldtünk ki, nagy számú adatbázisokra. Erre az időszakra lecsökkent a kereslet a termék iránt, de sajnos az ősz új lendületet adott az értékesítésnek és újabb leveleket küldtünk ki céges adatbázisokra.

Értékelés

Végül egy nagyon sikeres kampányt tudhatunk magunk mögött a VírusStopShop-pal, ennek az apropója egy ilyen sajnálatos esemény, mint a koronavírus járvány kirobbanása. Ez egy jó példa arra, hogy miért jó a diverzifikáció, hiszen ilyen helyzetben jó, ha több mindenhez is nyúlhatunk.

Ha Te is ki szeretnéd próbálni milyen megtérülést hoz vállalkozásodnak egy ilyen kampány, vedd fel velünk a kapcsolatot! KAPCSOLAT