A hírlevél szerkesztés folyamán több nagy döntés elé kerülünk. Az egyik ilyen, hogy használjunk e képet a hírlevélben vagy sem. Laikusok számára ez szinte egyértelmű lehet, de koránt sem annyira egyszerű a helyzet! Nézzük meg, mik azok a tényezők, amik bonyolítják ezt a döntést. A cikk végén pedig megtudhatod azt is, hogy végül is érdemes e képeket elhelyezned a hírleveledben.
A pro és kontra listán a kontra érvel kezdeném most. Ez pedig az, hogy az átlagos userek által használt e-mail kliensek nem szeretik a képeket az üzenetekben, mert veszély forrásként szokták azonosítani. Éppen ezért gyakran nem is jelenítik meg őket, ha csak a felhasználó nem adja hozzá az engedélyét. De persze ezt a 99%-uk nem teszi meg, így nem is ér célba minden esetben a becsatolt kép. Éppen ezért kerülendő, hogy a hírleveled csak egy képből álljon! Már nem egyszer találkoztunk vele, hogy egy óriási képre voltak rászerkesztve az információk és gyakorlatilag az volt a hírlevél tárgya.
És még…
Ráadásul, ha túl sok és túl nagy képet helyezel el a hírleveledben, akkor az a kiküldést is lassítani fogja. Vagy éppen a hatására fen akad a spam szűrőn.
De akkor most van értelme erről beszélni?

Van értelme erről beszélni a hírlevél szerkesztés kapcsán?
Persze! Nem azt mondom, hogy soha nem kapják meg a képeket és teljesen feleslegen bajlódsz velük. Csak azt, hogy egyáltalán nem olyan egyértelmű a kérdés. Mivel manapság ez emberek egyre nagyobb százaléka szokik le az olvasásáról (és ez a szám sajnos évről évre csak nőni fog) mindenképp emészthetőbbé kell tenni a szöveges tartalmakat is. Már egy 2-300 szavas hírlevél is képes sokakat elriasztani, ha csak a betűk tömege tárul eléjük! Ezért én azt javaslom, hogy tagold több kisebb részre a szöveged és higitsd fel képekkel.
Mi történik, ha nem jelenik meg?

Hírlevél szerkesztés: mi történik, ha nem jelenik meg a kép?
Igazából úgy kell elkészítened a hírleveled, hogy a tartalmi része ne veszítsen az értékéből és nélkülük is minden funkció a helyén legyen. Azért, hogy így is a segítségedre lehessenek adj meg alt tag információt. Ez az a szöveg, ami kép helyett jelenik meg.
Lehet egy kicsit több is…
Egy képpel nem csak látványosabbá, barátságosabbá teheted a hírleveled, de funkciót is adhatsz neki. Pontosan úgy, ahogyan a szöveges részkehez, így a képhez is rendelhetsz linket, így akár egy gombhoz hasonlóan is működhet. Ennek hatására már call to action funkciót, is képes lesz ellátni.
Honnan szerezd be a képeket?

Kép letöltése a hírleveledbe.
Biztosan Te is tudod, hogy az interneten megtalálható tartalmak egy része nem szabadon felhasználható. Pontosan úgy, ahogyan az oldalad webszövegeit vagy blog bejegyzéseit, esetleg termék képeidet sem használhatja fel már, úgy Te sem válogathatsz kedvedre. Bár ha egy külföldi oldalról választasz képet viszonylag kevés az esélye, hogy lebukj mégis jobb óvatosnak lenni, mert sokan vannak, akik egyedi képpontokkal követik nyomon a tartalmukat. Így könnyen kiderülhet, hogy nem szabadon felhasználható a tartalom. Ha szerencséd van a tulajdonos egy figyelmeztetéssel beéri, de ha éppen rossz kedvében találod akkor komolyabb ügyet is csinálhat belőle.
Számos olyan képgyűjtő oldalt találhatsz a neten, ahol vannak free licence azaz szabadon felhasználható képek is. Szerencsére ezeken is nagyon szép számban találhatóak jó minőségű képek, így lesz miből válogatnod.
De ami a legjobb ha saját készítésű képeket használsz. Abból biztosan nem lehet baj! Ne ijedj meg nem kell grafikusnak lenned ahhoz, hogy saját tartalmat hozz létre, egy alapszintű photoshop tudással is szuper képeket készíthetsz. Már az is elég, ha egy vektorgrafikát átszínezel vagy új hátteret adsz neki.
Milyen képeket használj

Milyen képeket használj?
Ugye azt már tisztáztuk, hogy nagyon fontos, hogy jogtiszták legyenek. Emellett lényeges a minősége is. Az nem baj, ha nem 4k vagy HD felbontású, de semmiképp ne legyen pixeles. De a jó minőség mellett lényeges, hogy minél kisebb legyen a mérete, mert a túl nagy képek lassíthatják a kiküldést és a spam szűrők sem szeretik. Ugye, hogy elég bonyolult ez a kérdés?
Mi a konklúzió?
Azt kell, hogy mondjam a képek a hírlevélben igenis is jól működnek. Feladják a leckét és plusz munkád is lesz velük, de ez mégis megéri, mert biztosan javítani fog a konverziós számokon. A hírlevél szerkesztés során több időt, figyelmet kell a projektre szentelned, de megéri. Ehhez azonban kell, hogy a fent felsorolt tényezőknek megfelelj. Legyen alt tag a képeknél, legyenek jó minőségűek a reklám levélbe szánt fotók, legyenek figyelem felhívóak, és legyenek call to action gombjaid is.
Mi eddig nem nagyon hírleveleztünk, de idén ebbe is szeretnénk rákapcsolni. Ebben nagyon hasznosak lesznek az itteni cikkek. legalább is az eddig elolvasottak azok voltak.
A hírlevél írás nálunk elmaradozott az utóbbi években, pedig emlékszem, hogy mennyi eladást produkáltunk vele régebben. Ebben persze benne volt a GDPR törvénnyel kapcsolatos várakozás is. Nem lettünk okosabbak tőle. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a hírlevél továbbra is fontos csatorna marad az ügyfelekhez, köszönöm ezt a klassz cikket.
Mi idén kezdtünk el hírlevelezni és ezen rövid idő alatt arra jutottunk, hogy nagyon fontosak a képek. Legalább is a mi célközönségünknek. Lehet, hogy csavargyárnak nem feltétlenül kell használni, de egy ajándék és virág boltnak mindenképpen.
Aki nem tud képet tenni egy hírlevélbe, az inkább ne is küldjön ki. Nem bántásból csak szerintem képek nélkül már haszontalan egy hírlevél (persze vannak szélsőséges B2B példák is).
Mi mindig rakunk képeket a hírlevélbe. Manapság már nem lehet nélkülük hírlevelet kiküldeni, mert az embereknek szükségük van a vizuális tartalmakra is.
Teljesen egyet értek a cikk végkövetkeztetésével. Mi is mindig használunk képet a hírlevelekben, akkor is ha van benne kockázat.
Egyet értek a cikkel, a képek fontosak!