EDM küldés – miért hatékony?

Az EDM küldés / e-mail marketing egy nagyon hatásos módja annak, hogy elérd a célközönséged. A barátaidtól és családtagjaidtól érkező üzenetek közé érkeznek az elektronikus postaládádba nap, mint nap. Ezért kijelenthetjük, hogy az e-mail marketing akkor működik a legjobban, ha igazán személyre szabott. Az e-maileket az ügyfelek tevékenységeihez lehet igazítani, így minden kommunikáció az érdeklődésüknek megfelelő. A témaválasztás, hogy éppen miről írhatsz nekik vállalkozásod nevében nagyon széles: a cégben bekövetkezett változások, újítások, mérföldkövek, kérhetsz akár visszajelzéseket az ügyféltől – ez a lista gyakorlatilag végtelen. Az e-mail felhasználók száma közelíti a 3 milliárdot, így abban biztosak lehetünk, hogy ez a marketing csatorna nem megy sehová.

EDM küldés

Ha még mindig úgy gondolod, hogy az email marketing nem a Te cégednek való, akkor hadd mondjunk pár okot, hogy meggyőzzünk arról, hogy ezt a lehetőséget nem szabad figyelmen kívül hagynod.

#1 Az EDM küldés hatékonyabb, mint a közösségi média (ügyfélszerzés szempontjából).

A félreértések elkerülése érdekében, a közösségi média rendkívül fontos eleme minden vállalkozás marketingstratégiájának. A közösségi média nagyszerű csatorna a közönségeddel való interakcióra és a velük való személyes kapcsolatok erősítésére. És emiatt fontos első lépés a végső cél – a konverzió – elérése felé.

Amikor azonban arról van szó, hogy az embereket tagokká, vásárlókká vagy támogatókká alakítsd át, akkor az e-mail marketing a megfelelő módszer.

Egy ebben a témában végzett tanulmány szerint az e-mail marketinggel történő ügyfélszerzés megnégyszereződött az elmúlt négy évben. Az e-mail marketing így már az összes online történt ügyfélszerzés közel 7%-át teszi ki.

És ez a növekedés folytatódni fog. Az Emarketer által készített tanulmány szerint:

A válaszadók 79%-a, illetve 76%-a szerint az e-mail marketing elősegíti az ügyfélszerzést és -megtartást. Az e-mail hasznosságát más digitális taktikák, például az organikus keresés 62%-kal követte, a közösségi média használata 44%-kal a megtartás érdekében – mindkettőt jóval kevesebb válaszadó ítélte hatékonynak, mint aki az e-mailt választotta.

#2 Költséghatékony – EDM küldés

Egyszerű, hatékony és olcsó. Az e-mail marketing lehetővé teszi az üzlettulajdonosok számára, hogy nagyszámú fogyasztót érjenek el, üzenetenként szinte nincs más költség, mint a marketing specialista díja, aki tudja, hogyan juttassa megfelelően célba az üzenetet.

A kis költségvetésű vállalkozók számára ez jobb választássá teszi, mint az olyan hagyományos marketingcsatornák, mint a TV, a rádió vagy a drága, kattintás alapú kampányok.

Még a mindenféle új technológia és a közösségi hálózatok robbanásszerű elterjedése ellenére is a marketingesek mindig visszatérnek az EDM küldéshez.

Összehasonlítva a hagyományos offline marketing erőfeszítésekkel, ahol a pl. a kampányköltség, plakátnyomtatás, a grafikus designer munkája stb. sok költséget emészthet fel a kampányok esetében. Az e-mailekkel még mindig képesek vagyunk ugyanazt a hatékonyságot elérni, azzal a további előnnyel, hogy a nyomon követési információk azonnal elérhetők egy kattintással.

Talán ugyanilyen fontos, hogy az e-mail lista megfelelő karbantartásával a költségelőnyök és a ROI is nő a címzettekkel kialakított szorosabb kapcsolat révén. Win-win helyzet!

#3 Személyre szabható üzenet – EDM küldés

Az e-mail marketingben a marketing specialisták valójában azt csinálják, hogy a közönségedet listákra szegmentálják, és minden egyes listára személyre szabott e-mail üzenetet küldenek, amely rezonál az olvasóra, és valami értékeset tud nyújtani neki.

Amikor posztot írunk valamelyik közösségi médiacsatornára, akkor a közönség egészét akarjuk megszólítani (“Minden követőnknek üzenjük…”). De az e-mail marketing szoftverek helyes használata lehetővé teszi, hogy az embereket egyénileg, név szerint szólítsuk meg, bizonyos témákat csak a listád bizonyos tagjai számára különítünk el, és végül privát módon küldjük el a személyes postaládájukba.

Tudtad?! A címzett nevét tartalmazó tárgysorral ellátott e-maileket 26%-kal nagyobb valószínűséggel nyitják meg!

Az e-mailnek nem kell SPAM-nek lennie – és nem is szabad annak lennie! Átgondoltan kell használni a márka iránti hűség és bizalom kiépítésére.

Az e-mail marketing fontos az érdeklődőkkel, jelenlegi és akár korábbi ügyfelekkel való kapcsolatépítésben, mert lehetőséget ad arra, hogy közvetlenül szólj hozzájuk, a postaládájukban, a számukra kényelmes időpontban.

TIPP: Ha érdekel pár már jól bevált megoldás, e-mail szerkesztési technika EBBEN a korábbi cikkünkben olvashatsz róla többet!

#4 Cselekvésre késztet – EDM küldés

Akár tudatában vagyunk, akár nem, mindenkit arra próbálnak késztetni, hogy valamit tegyen egy e-maillel – válaszoljon, továbbítsa, kattintson rá, iratkozzon fel, vagy, hogy vásároljon.

Gondolj erre!

Az e-mail célja marketing csatorna révén az, hogy valamilyen cselekvést elvégezzen az olvasó, és ezért felhasználhatjuk arra, hogy forgalmat irányítsunk a weboldaladra, és végső soron ösztönözzük az eladásokat.

Ahogy vállalkozásod marketingstratégiáját fejleszted az e-mail marketinggel való bővítés, azonnal látható eredményeket garantál.

#5 Az EDM küldés mérhető

Az e-mail marketingben nincs találgatás. Ha bármilyen e-mail marketingszoftvert használsz, nyomon követheti, hogy ki nyitotta meg az e-mailt, mely linkekre kattintott, és hányan iratkoztak le.

Könnyen képet kaphatsz arról, hogyan teljesítenek az e-mail kampányaid, kiigazításokat végezhetsz, és javíthatod a hatékonyságodat. Az e-mail marketing mérőszámok fontosak, hogy pontosabb képet kapj a kampányod hatékonyságáról.

Ha szeretnéd tudni, hogy az e-mail kampányaid mennyire sikeresek és egyre nagyobb hatékonyságú EDM leveleket küldenél feliratkozóidnak, vagy akár új érdeklődőknek, akkor érdemes felkeresned egy olyan marketing ügynökséget, ahol erre specializálódtak. Az ilyen ügynökségeknél pontos útmutatást kaphatsz a lehetőségekről és az eredményekről egyaránt.

Sok e-mail marketing szoftver lehetővé teszi az e-mailek tesztelését. Mi általában javasoljuk az A/B tesztelést, hiszen így közvetlen visszajelzést kaphatunk a közönségtől a hatékonyságról. Szerintünk ez a Te e-mail marketing kampányaidban is elengedhetetlen. Az A/B tesztelés rengeteg adatot tárhat fel a feliratkozóidról. Vannak olyan tárgysorok, melyekre tapasztalataink szerint jobban reagálnak, mint az “Ingyenes”, “X százalékos kedvezmény” vagy a “Most akciós” Vagy nyitottabbak egy lágyabb bevezetőre, amely esetleg tájékoztatja őket arról, hogy mire számíthatnak az e-mailben. Mindezeket a dolgokat tesztelni, mérni, tanulni és javítani lehet. Ezeket mindig a vállalkozáshoz igazítjuk, a termékekhez, szolgáltatásokhoz, vagy elérni kívánt célhoz.

Kezd néhány egyszerű lépéssel, és tudd meg, milyen növekedésre számíthatsz a vállalkozásodban egy e-mail marketing kampány segítségével! Ehhez kérj ingyenes konzultációt specialistánktól, akár még ma: Kattints ide!

Bővítsd a listáját azoknak az embereknek, akik hallani akarnak cégedről és kérj hozzá profi szakmai segítséget (Mert, ne feledd, hogy nem akarsz spammer lenni!)

Használj egy már bevált, működő e-mail szolgáltatást, és nyomjuk meg együtt a SEND gombot, hogy új vevőköröd rád találjon! Még MA!

Ha az e-mail marketingen túl további, komplex marketing megoldások is érdekelnek akkor keress minket ezen az oldalon!

Leave a Reply