Moodo EDM esettanulmány
A célközönség kiválasztása
B2B-business to business
A hírlevél
Értékelés
Moodo EDM esettanulmány

Moodo EDM Esettanulmány

Az EDM kampány szerintünk továbbra is az egyik koronázatlan királya a marketing eszközöknek. Mi több, az egyetlen olyan értékesítési csatorna, ami nélkülözhetetlen minden cég számára. EDM esettanulmány formájában szeretnénk rávilágítani ezeknek a kampányoknak a fontosságára.

A webáruházak esetében fontos az értékesítési csatorna kibővítése, tágítása. Minél több helyen jelenik meg egy termék, annál több emberhez ér el, értelemszerűen, vagyis a nagy számok törvényét követve annál több vásárlót eredményez. A Moodo Magyarország esetében az volt a törekvésünk, hogy a webshopban vásárló ügyfeleken túl további értékesítési partnereket keressünk a cégnek. Olyan partnereket kerestünk, akiknek a foglalkozási köre valamilyen szinten egybevág a termék felhasználásával.

Kiket kerestünk meg a további értékesítéshez?

Először kialakítottunk olyan csoportokat, akiknek hasznos lehet az eszköz, vagy esetleg be tudják rakni a profiljukba. Vagyis, a három csoport a következőképp alakult: hotel/apartmann tulajdonosok, vendéglátás/étterem tulajdonosok, illetve webáruház tulajdonosok. A webáruház tulajdonosoknak közös döntésre EDM kampányt indítottunk.

EDM esettanulmány

EDM kampány Moodo

Egy webshopnál a látogatók tekintélyes része vásárlás nélkül hagyja el a digitális áruházakat, ezért rendkívül fontos, hogy nagyobb számban tereljük őket oda, mert így a legnagyobb az esélye, hogy még több vásárló konvertálódik. Az hírlevél marketing a legköltséghatékonyabb eszköz ahhoz, hogy célzottan elérjünk egy előre összeválogatott közönséget. Ez esetben a webáruház tulajdonosokat. Két vállalkozás közötti kommunikációt B2B, vagyis business to business marketingnek nevezzük, vagyis ez az EDM kampány B2B kampánynak minősült. Viszonteladói partnereket állandóan keresünk a vállalkozásnak. Merthogy, ez egy magasabb árkategóriába eső termék, ezért olyan viszonteladókat keresünk, akiknek a termékei és azok árai mellé jól illeszkedik a készülék.

A készülék / Moodo

A Moodo azoknak is érdekes eszköz, akik kedvelnek elmerülni a modern kütyük világában. Nem csupán a működése vezérelhető messziről okostelefonnal, hanem a fő funkciói, vagyis maga az illatosítás is. Az illat diffúzor így nagyszerűen illeszkedik az egyre népszerűbb okos otthonokba is. A készülékbe négy kapszula helyezhető egyidejűleg, melyek egymással harmonizáló, természetes illóolajokat tartalmaznak és melyekben az illatokat is tudjuk egymással keverni, erősségüket állítani a telefonos alkalmazás segítségével. Az eszköz tehát az okos készülékek iránt érdeklődőknek is érdekes. Illetve azoknak, akik környezettudatos alapanyagokból készült termékeket részesítik előnyben, mivel az illatok 100%-ban természetes illóolajokat tartalmaznak. Az illatokat Európában állítják elő, igazi parfümmesterek szakmai tudását latba vetve. Tehát, ezeket a tulajdonságokat emeltük ki a termékkel kapcsolatban leginkább a kampány során.

EDM esettanulmány

A hírlevél nyitó képében már meg akartuk mutatni a terméket, melynek vonalvezetése, unikális megjelenése egyből felkelti a figyelmet. A képen láthatjuk az applikációt működés közben, a kijelzőn az eszközben lévő négy kapszula, alul pedig egy tortadiagram, ez azt jelzi, melyik illat milyen intenzitással működik éppen a készülékben (ez személyre szabható) valamint, a különálló illatkapszulák is megjelennek a képen.

Az EDM hírlevél bevezetésében egyből belevágunk a közepébe és megismertetjük a terméket. Kiemeljük a különleges tulajdonságait és az egyedülálló lehetőséget, hogy a partner a kizárólagos magyarországi forgalmazóval szerződhet. Megismertetjük a terméket. Leszögezzük, hogy ez egy minden várakozást felülmúló, tökéletesen prémium aromaterápiás eszköz, illatosító. A webáruház tulajdonosok között is kifejezetten azokat kerestük meg, akik valamilyen kozmetikai, vagy egészségügyi eszközt, vagy illatosítással kapcsolatos készülékeket árulnak webshopjukban. Ehhez egy jól karbantartott bázist használtunk, ez pedig az email marketing legfontosabb alapja. Mindig nagyon figyelünk arra, hogy név szerint szólítsuk meg a levelünk címzetteit. Erre vannak különböző módszerek, amivel automatizáljuk ezt a lépést. Tehát, ne gondolja senki, hogy mi címezzük meg egyesével a leveleket. 😊

Email marketing

EDM esettanulmány – további részletek

Az EDM levél további részében folytatjuk a termék ismertetést, különleges funkcióiról, valamint otthoni okos integrációjáró lehetőségéről.

Megemlítjük a Moodo mobil változatát is a Moodo Go hordozható illatosító készüléket is. Ez egy egykapszulás autós illatosító, de bárhol használhatjuk, ahova magunkkal visszük. A további képekben bemutatjuk, hogy mennyire különleges illatkapszulákkal lehet megrendelni az eszközt.

Email marketing

Majd a CTA gomb, amely tovább viszi az olvasót a partnereknek fenntartott landoló oldalra, ahol már a konkrét ajánlattal várjuk őket, melyből kiderül számukra miért lehet előnyös az eszköz további forgalmazása partnerként.

Az EDM hírlevelet profi hírlevélküldő rendszerrel továbbítottuk 1300 címzett felé, amiből 440-en nyitották meg a levelet (47%) -ami kifejezetten jó aránynak mondható, 173-an kattintottak a CTA-ra (20%) és a vállalkozás visszajelzései alapján ebből 12 viszonteladói partnerség valósult meg (1%).

hírlevél szerkesztés

Ez nagyjából egybeesik a várt eredményekkel. Az ilyen kampányok során rendkívül fontos, hogy bemutassunk valamit abból, hogy mi van a tarsolyunkban, hogy milyen nagyszerű is ez a produktum, de valamit a lényegből hagyjunk az érkező oldalra is, hogy az embereket motiváljuk a CTA gomb használatára.

Értékelés:

Az EDM marketing kampányok egy jó bázissal szinte az összes esetben meghozzák a várt eredményt. Talán az 1%-os konverzió kevésnek tűnik, de a vállalkozás mégis elégedett (és mi is) ezzel az, mert nyert 12 olyan ügyfelet, webáruházat, ahol valamilyen formában a vásárlók találkozhatnak a termékével. Ez pedig óriási eredménynek számít. Természetesen a webáruházak mellett célzottan megkerestük még a feljebb említett két másik szegmens résztvevőit is, a hotel/szálloda tulajdonosokat, valamint étterem tulajdonosokat is. Az ő esetükben kidolgoztunk egy olyan partnerprogramot, ahol lehetőség van a készülék hosszútávú bérlésére is igény szerint, mégis szinte minden megkeresés inkább a vásárlásra irányult, hiszen hosszútávon sokkal kifizetődőbb.

hírlevél kezelés

Illatelőfizetői csomagokat is kidolgoztunk, ahol kedvezményes áron juthatnak hozzá az illatcsaládokhoz, illetve megismerhetik a négy legnépszerűbb illatkollekciót. Az előfizetés négy illatcsomagot tartalmaz, melyeket három havonta küldenek ki az ügyfelek számára. Ez az előfizetői rendszer hamarosan elérhető lesz a webáruházból vásárló ügyfelek számára is. A Moodo tulajdonosainak nem csak az üzleti haszon volt a cél, hanem, hogy minél több emberrel megismertessék a készüléket, mert hisznek abban, hogy egy hiánypótló termékről van szó, amely ha kellő emberhez el tud jutni az illatosító piac prémium termékeként fognak hivatkozni rá előnyös tulajdonságai, valamint rendkívüli funkciónak köszönhetően.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, ha Te is ki szeretnéd próbálni az EDM kampányok sikerét! KAPCSOLAT