A Te fiókodba is hírlevelek tucatjai özönlenek naponta? Hányat olvasol el közülük? Egyet, kettőt, hármat? Mi alapján választod ki őket? Ha egyszer csalódás ér legközelebb is megnyitod annak a cégnek a hírlevelét? A képi világ mennyire befolyásol? Egy jó címsorral meg lehet győzni?

Üdvözöllek!

Bökönyi Norbert vagyok a hirlevelszerkesztes.hu tulajdonosa!

Ugye, hogy milyen sok kérdés merül fel egy hírlevéllel kapcsolatban? És akkor még nem is mentünk bele mélyebben a témába, csak azt a néhányat soroltam fel, ami felhasználóként és olvasóként érdekes lehet számodra. De mint cégvezető sokkal mélyebbre kell látnod.

Én már mélyebbre láttam!

Mivel sok éve dolgozok ezen a területen látom, hogy nagyon sok vállalkozás csak muszájból küld ki hírleveleket. Ez látszik az elkészült végeredményeken is, hiszen azok sablonosak, elcsépeltek,  hibásan felépítettek vagy hiányzik belőlük a konkrét konverziós cél. Internet felhasználóként én is napi szinten több tucat hírlevelet kapok, melyeknek több mint a felét én biztosan nem küldtem volna ki ilyen állapotban. Persze nem akarok senkit se hibáztatni, hiszen nem lehet minden területen profinak lenni! Azonban az ilyen fajta e-mail marketingnek gyakorlatilag nincs értelme.

Egyáltalán van még létjogosultsága a hírlevelezésnek?

Ez a kérdés szinte minden új ügyfelemben felmerül. Tudják és érzik, hogy ez egy jó megoldás, de mivel azt olvasták X blogon, hogy ennek a területnek leáldoztak vagy azt hallották az egyik ismerősüktől, hogy Ő azt hallotta, hogy…

Ez egy kicsit olyan, mint amikor régen szájról szájra terjedtek a népmesék és mindenki hozzá költött egy kicsit, csak manapság egy-egy embernek van lehetősége ezt az interneten emberek ezreivel megosztani. Még akkor is, ha ez nem igaz! Ezért most szeretném eloszlatni a kételyeket!

Az e-mail marketing egy vállalkozás alappillére kell, hogy legyen, hiszen a segítségével emberek ezreivel tudathatod a mondanivalódat. Több ezer emberrel, akik már érdeklődtek a vállalkozásod iránt, hiszen feliratkoztak a hírleveledre. Akkor ez miért is lenne egy rossz megoldás? Hogy lehet rossz valami, ahol ilyen embertömeget informálhatsz egyszerre?

+1 érv

Bookline, Raiffeisen, Opel, maiUtazás, Netrisk…. Csak néhány olyan nagy vállalkozások közül, akik rendszeresen küldenek ki hírleveleket. Vajon, ha Ők jónak tartják Neked, miért ne lenne hasznos?

De térjünk is rá a lényegre!

Ahogyan már fentebb említettem már nagyon sok éve foglalkozok e-mail marketinggel és adatbázis építéssel is. Ezen idő alatt több ezer (!!!) hírlevelet szerkesztettem meg, írtam meg a szövegeit és építettem hozzájuk adatbázist. Mert, hogy egy jó hírlevélhez 3 nagyon fontos dolog kell:

-Igényes grafikai megjelenés.

– Kreatív szöveg.

– És egy nagyon jó egyénileg felépített adatbázis.

Igényes grafikai megjelenés

Talán ez nem is kérdés számodra, hiszen biztosan Te is látod az óriási különbségeket hírlevél és hírlevél között. Téged jobban meglehet győzni egy szép látványvilágú e-mail segítségével? Biztos vagyok benne, hogy a válaszod igen! Pontosan így vannak ezzel mások is. Persze vannak olyan esetek, amikor a végtelen egyszerűség a legjobb megoldás, de általában inkább a szép grafikai módszerek működnek jól. Igen ám! De ez sem olyan egyszerű, mivel a kiküldésnél gondokat okozhat, ha sok grafika elemet, képet használunk. De erről a témáról bővebben olvashatsz a blogomon, így most ezt nem boncolgatom tovább.

Kreatív szöveg

Ez már egy nehezebb és elvontabb kérdés, mivel ilyen téren több információra van szükség a célközönségről. Amíg grafikai szempontból a cég arculata meghatároz valamit és egyszerűbb megoldásokkal is nagyon igényes végeredményt lehet létrehozni, addig a szöveges tartalom lényegesen több kihívást állít elénk. Át kell gondolni, hogy mit küldjünk ki. Ez a tartalom elég erős ahhoz, hogy megérjen egy hírlevelet? Milyen motivációval lehet elérni a konverziót? Hogyan szólítsam meg, tegezzem vagy magázzam? Milyen hosszú legyen a szöveg? És még számos fontos kérdés van, amikre tudnod, kell a választ mielőtt nekilátsz egy hírlevélnek. Te ezeket meg tudod válaszolni?

És egy nagyon jó egyénileg felépített adatbázis

Ez az az elem, ami nem látszik, de mégis rettentően fontos! Az interneten tucatjával találkozhatunk olyan hirdetésekkel, amikben előre elkészített, több ezres vagy 10 ezres címlistákat kaphatsz néhány 10 ezer forintért. Tudom, hogy ez most nagyon jól hangzik, de kérlek NE dőlj be nekik. Ezek az e-mail címlisták illegálisan felépített, egyáltalán nem karbantartott adattömegek, amiket már legalább több 100 vállalkozásnak eladtak már. Szerinted hány cím él még belőlük? Hánynak lett már elege a folyamatos kéretlen levelekből? Lesz köztük olyan, aki megunja és feljelent (ami ugye több százezres bírsággal jár együtt). Akkor összességében biztosan Te is látod, hogy ezek az adatbázisok egy forintot nem érnek, és a használatukkal még több kárt okozol, mint hasznot.

A több ezer kiküldött hírlevél során megtanultam, hogy hogyan alakítsam úgy ki őket, hogy biztosan célba is érjenek (ne a spam mappába landoljanak) és a lehető legjobb megnyitási arányt érjem el. Ehhez szükséges, hogy fent említett területeket úgy tudjam kialakítani és menedzselni, hogy azok összhangban legyenek egymással, az olvasók igényeivel és a kiküldő ős fogadó rendszerek elvárásaival.

Persze számodra is adott a lehetőség, hogy mindezt egy magad megcsináld. Hiszen Te is megtudsz tanulni képeket szerkeszteni (sőt lehet, hogy már tudsz is), megtanulhatsz hírlevél szerkesztő programokat használni, utána olvashatsz, hogy milyen feltételei vannak egy hírlevél sikeres kiküldésének, és hogyan érheted el a legmagasabb megnyitási arányt. Ez a céged vezetése mellett jobb esetben néhány hónap. Majd ezek alapján elkészíted az első hírleveled és jönnek a tapasztalatok… majd a második és harmadik hírlevél után még több mindenre rádöbbensz. De hol van még az ezer kiküldött üzenet? Hol van még az a rengeteg tapasztalat, amit én nyújthatok Neked?

Remélem, ezt nem veszed sértésnek. Én úgy gondolom, hogy mindenki a saját szakterületén lehet igazán sikeres, így biztos vagyok benne, hogy a sajátodban Te is nagyon jó vagy! De Te sem érthetsz mindenhez és ez így is van jól! Éppen ezért ne érezd kudarcnak vagy tehernek ha ki kell szervezned az e-mail marketinged, mert ez csak azt bizonyítja, hogy elég bölcs vagy ahhoz, hogy belásd vannak területek, amiket jobb ha profira bízol.