Tartalomjegyzék: A sikeres EDM kampány összetevői A jó ajánlat A célpiac meghatározása Az adatbázis nagysága Az üzenet Cselekvésre ösztönzés

Egy hotel marketing tevékenységéből ma már nem hiányozhat az EDM. A turizmus piacán tevékenykedő cégeknek különösen fontos a folyamatos reklámtevékenység. A folyamatos kommunikációt a lehető legtöbb csatornán fent kell tartani a célpiaccal. Az EDM erre azért egy tökéletes megoldás, mert személyesebben szólhatunk a leendő vendégekhez és így nagyobb hatékonysággal működik egy EDM kampány. Ráadásul az EDM kampányokba fektetett költségünk többszörösen megtérül, ha jól választjuk ki a címzetteket.

A Hotel Azúr Siófok egyik legkedveltebb szálláshelye. A Balatonon azonban évente csak néhány hónapig dübörög a turizmus. Ezért duplán szükség van egy EDM kampányra ahhoz, hogy egész évben fent tarthassuk az utazni vágyók figyelmét.

edm kampány tippek


A Hotel Azúr EDM kampányában az őszi ajánlatokra hívtuk fel a figyelmet. Lehet, hogy nem is olyan unalmas a Balaton az őszi tájban? Egy jó EDM kampányban vágyat kell, hogy ébresszünk az olvasóban. Persze szükség van egy jó ajánlatra is, enélkül nem fog menni. És mi vezetett még a sikerhez a mi EDM kampányunk esetén? Megmutatjuk milyen összetevőkre volt szükség, hogy nagyszerű eredményeket érjünk el.

A sikeres EDM kampány összetevői

A jó ajánlat

Sokan úgy kérnek segítséget egy marketing ügynökségtől, hogy nem is tudják mit szeretnének pontosan reklámozni. Persze ötletelni mi is tudunk, hogy mi legyen a kampány ajánlatai között, de azért szükség lesz a vállalkozó jóváhagyására is. A jó termék, szolgáltatás és a hozzá tartozó ajánlat lesz az alapja a sikeres EDM kampányunknak.
A Hotel Azúr több csomag ajánlatot állított össze vendégeinek, amit a korábbi tapasztalataira alapozott.

A célpiac meghatározása

Nem elég egy nagyszámú adatbázist kiválasztanunk, akinek kiküldjük a hírlevelet. Szükség van elsőként a célpiacunk meghatározására és ennek megfelelően kell az adatbázist összeállítanunk.

A mai világban kifejezetten fontos, hogy mindenki az érdeklődési körének megfelelő releváns tartalommal találkozzon az e-mail fiókjában. Gondoljon csak bele Ön mennyi e-mailt kap egy héten, amit kapásból el sem olvas és már törli is? Esetleg csak felületesen olvassa el a levelet és már ki is lép az e-mailből. Ha jól választjuk ki azonban a célközönséget, akkor már nagy előnnyel indulunk a sikeres EDM kampányban.

A Hotel Azúr esetében pontos szűréseket végeztünk az EDM adatbázisban, hogy tényleg azok kapják meg a levelet, akiket meg szeretnénk szólítani, akiket érdekelheti az ajánlatunk.
A kedvezményes csomagajánlatok házaspároknak, élettársaknak, családosoknak szólt. Tehát ők voltak a fő célcsoportunk.

Az adatbázis nagysága

A korábbi pontunkban azt említettük, hogy értékes célpiacot kell összeállítanunk. Ez azonban nem azt jelenti, hogy egy szűrés alkalmával megelégszünk egy kisebb adatbázissal is. A sikeres EDM kampány érdekében szükség van arra is, hogy megfelelő számú célközönségből merítsünk. Ez a számok törvénye, amit biztosan már több marketing eszköznél hallottunk. Minél nagyobb számú közönség látja a hirdetésünket, annál nagyobb valószínűséggel hoz számunkra elegendő konverziót. Tehát ne elégedjünk meg pár 100 fős adatbázissal. A Hotel Azúr esetében mi 7800 fős adatbázisnak küldtük ki a levelet.

edm Hotel Azúr
Figyelemfelkeltő és átlátható hírlevél.

Az üzenet

Egy hírlevél egyik legfontosabb eleme a tárgy mező. Rövid, tömör, de lényegre törő. Pontosan a célpiac figyelmét hívja fel és utalást ad arra mit tartalmaz a levelünk. Ha ezt jól írjuk meg, akkor az olvasó rákattint a hírlevelünkre. Ez az első legnehezebb feladat egy EDM kampányban.
A megnyitási arány egy meghatározó mérőszám, ha a hírlevél statisztikáját nézzük. A Hotel Azúr hírlevelének megnyitási aránya 42,44% volt. Ez manapság igen jó eredménynek számít. Minden iparágat összevetve átlag 21,33% a hírlevél megnyitási aránya. Tehát mi majdnem a dupláját értük el ennek.


Persze a megnyitási arány nem csak a jó ajánlaton és tárgy mezőn múlik, de a hírlevélküldő szoftveren is. Nem mindegy, hogy mennyi levél landol a spam mappában vagy a promóciókban, amit az olvasó észre sem vesz.

A jó üzenetnél maradva a tárgy mezőt követően szükségünk lesz egy kreatív írásra is, ami a levelünkben szerepel. Nem elég képekkel telerakni egy hírlevelet, kell a hozzá tartozó üzenet is. Ez lehetőleg legyen lényegre törő és vágyat ébresztő. Itt nem az a cél, hogy leírjunk minden részletet az ajánlattal kapcsolatban. Emeljük ki a lényeget és ösztönözzük arra az olvasót, hogy kattintson tovább az oldalunkra.
Persze az üzenetet tükrözni kell a képekben is. Elsőre valószínű a kép fogja meg az olvasót és azután olvas tovább.

A Hotel Azúr levelében pillanat képekben mutatjuk be, mire számíthat egy látogató, aki igénybe veszi a hotel szolgáltatásait.

Cselekvésre ösztönzés

A levélben mindenképp legyen cselekvésre ösztönző mondat. Az olvasók imádnak gombokat nyomogatni és egyértelművé teszi nekik pontosan hova kell kattintani. Készítsünk a levél végére vagy akár több szakába is kattintható gombot. A képekre is rakhatunk gombot. A lényeg, hogy az olvasónak egyértelmű legyen mit kell tennie azért, hogy ebben az ajánlatban részesüljön.

hírlevél lábléc minta
A hírlevél lábléce.

Adjunk meg minél több elérhetőséget, a legjobb a válasz levél lehetősége és a telefonos elérhetőség.
A Hotel Azúr esetében a nap 24 órájában foglalható szállás online, így az sem lehet gond, ha éppen késő esete olvassa valaki a levelünket.
A megnyitási arány után az átkattintási arány a másik fontos mérőszáma egy EDM kampánynak. Persze más útvonalon is történhet egy konverzió, például, hogy egyből tárcsázza a telefonszámunkat vagy válasz e-mailben foglalja le a szállást.

Az biztos, hogy egy sikeres EDM kampány ugrásszerűen megnöveli az érdeklődők és ügyfelek számát abban az 1-3 napban, amikor kiküldjük a hírlevelet. A Hotel Azúr teljesen meg volt elégedve a munkánkkal és az elért eredményekkel. Ha Ön is szeretne egy sikeres EDM kampányt indítani, akkor tegye próbára marketing csapatunkat!