Ezt a megoldást azért hoztam létre, mert azt tapasztalom, hogy nagyon sok vállalkozás nem rendelkezik elegendő idővel és szaktudással az e-mail marketing területén. Ezt azért gondolom, mert internet felhasználóként én is nap, mint nap kapok hírleveleket. Sokszor még egészen nagy vállalkozások hírlevelei is gyenge minőségűek vagy el sem tudom dönteni, hogy ezzel most mi volt a céljuk. A hírlevélírás is ugyan olyan szakma, mint bármelyik másik. Nagyon sok információval, és még több tapasztalattal kell rendelkezni ahhoz, hogy valaki jól tudja csinálni.

Sok a munka kevés az idő?

Gyakran azt tapasztalom, hogy a marketing egészét szeretik a vállalkozók a szőnyeg alá söpörni. Talán azért van ez így, mert nincs rá idejük és így sokkal könnyebb elnyomni a lelkiismeretüket és megmagyarázni, hogy hát azért nem foglalkoznak vele, mert minek…

De ne gondold, hogy nem értelek meg! Én is vállalkozó vagyok, és nagyon jól tudom, hogy mennyire sok teendőd van egy nap. Új ügyfelek felkutatása, a régiek kiszolgálása, az alkalmazottak irányítása, a fejlesztések előkészítése és még sorolhatnám. Ha egy nap 48 órából állna az se lenne mindig elég.

De ha jobban belegondolsz Te is tudod, hogy a marketing nélkül nincs fejlődés és az e-mail marketing egy olyan eszköz, ami nagyon költséghatékonyan képes segíteni a vállalkozásodat a fejlődésben. Egyszerre több ezer embert is megszólíthatsz és elmondhatod Nekik milyen fejlesztésre készülsz, milyen akciók várhatóak a közeljövőben vagy milyen termékekkel, szolgáltatásokkal bővíted a palettád.

Nálatok van marketing szakértő? Kreatív szövegíró?

A hírlevélíráshoz gyakorlatilag két területen kell szakinak lenni. Nagyon jól kell tudnod, hogy milyen paramétereknek kell megfelelnie egy hírlevélnek ahhoz, hogy a kiküldés során minél több célba érjen és a megnyitási arány is nagyon jó legyen. Tudnod kell, hogy milyen képeket használhatsz fel, hova érdemes call to action gombot elhelyezni és stb. De kreatív szövegíróként azt is tudnod kell, hogy mitől lesz jó egy címsor, milyen hosszú legyen egy szöveg és, hogyan szólítsd meg a célközönséged úgy, hogy az érdekes legye számukra és a konverziós céljaidat is támogassa. Szóval ez egy eléggé összetett szakma és, akkor még az adatbázis építést, mint az e-mail marketing szerves részét még nem is említettem.

Mitől lesz jó egy hírlevél?

  • Először is van egy nagyon figyelemfelhívó címsora. Gyakorlatilag ez a mondat fogja eldönteni a teljes hírleveled további sorsát.
  • Aztán egy jól megfogalmazott, minőségi tartami rész világos konverziós célokkal.
  • Esztétikus látványvilág, ami nem csak a hírleveledet teszi szebbé, de a vállalkozásodat is minősíti. Sajnos azt tapasztalom, hogy sok cég nem fektet erre a területre elegendő hangsúlyt és gyakran nagyon igénytelen végeredményt küldenek ki. Bár ebben az esetben a semmi jobb döntésnek bizonyul.
  • Vannak benne szép képek.
  • Jó helyen elhelyezett call to action gombok.
  • És persze nem feledkezhetsz el a jogi kötelességedről sem, ami nem más, mint a leiratkozás biztosítása.

Persze ez mind szép és jó! Ezeket szinte bárki meg tudja tanulni, de elegendő tapasztalatot nem szerezhetsz néhány hírlevél alatt. Én már 15 éve foglalkozok hírlevél marketinggel és több ezer kiküldött üzenet van a hátam mögött. Ezen idő alatt megtanultam hogyan írjak olyan címsort a hírleveleknek, aminek a hatására magas lesz a megnyitási arány, milyen hosszúra írjak egy szöveget, hogyan felelhetek meg az e-mail klienseknek, hogy a lehető legtöbb hírlevelet célba juttathassam. Több ezer esetben láttam már, hogy melyik megoldás milyen hatással van az egyes célcsoportokra és ennek fényében tudom Neked felépíteni a hírleveleidet. A hírlevélírás területén szerzett rengeteg tapasztalatommal nem csak sokkal sikeresebbé tehetem az e-mail marketinged, de megspórolhatok Neked egy csomó időt és pénzt, amit addig kellene elköltened, amíg nem szerzel elegendő tapasztalatot.