A hotel
Az email marketing sikerének kulcsa
A levél
Call to Action
Értékelés

Tavaly, a koronavírus okozta kemény gazdasági helyzet a turizmus/vendéglátás szektorával volt a legkegyetlenebb. A Hotel Visegrád ősszel keresett meg minket, ekkor még lehetett belföldön utazni, de már láthattuk, hogy a helyzet egyre csak romlik. A turizmus a nyár folyamán egész nagy fellendülést mutatott, de a Budapest és környékén lévő hotelek foglaltsága minimális volt. Ennek immár láthatjuk a fejleményeit is.

A hotel

A szálloda olyan egyedülálló helyen fekszik, hogy nem volt nehéz hozzá remek EDM levelet készíteni. Nagyszerű adottságain túl teljes mértékben kihasználták a lehetőségeket ahhoz, hogy egy olyan környezetet teremtsenek, ami valódi élményt kínál minden korosztály számára egyaránt.

A legnagyobb vonzerőt az jelentette ebben a helyzetben, hogy számtalan sok aktív szabadtéri programot kínál. Nem csak a környék adottságai miatt, de az általuk szervezett programok miatt is.

A teljesség igénye nélkül:

    középkori csapatépítés,

    különleges csapatépítés

    sétahajózás vacsorával,

    lovagi torna,

    királyi lakoma,

    mesterségek olimpiája

    palota látogatás,

email marketing

Email marketing sikerének kulcsa

A felsorolt előnyöket próbáltuk kiemelni az EDM levélben is. Rendkívül fontosnak tartjuk felhívni a figyelmet arra, hogy egy levél sikerének a kulcsa óriási részben múlik a helyes szövegírási stratégián, az esztétikai szerkesztésen, a megfelelő címsoron és még sok más háttértechnikai beállításon. Ennek ellenére, az ajánlat pont annyira fontos részét képezi a sikernek, mint az említettek. Ezek összessége az, amin nagyobb része múlik annak, hogy milyen sikeres lesz a hírlevél. A Hotel Visegráddal közös munkában nem csak a mi tudásunk és hozzáértésünk volt benne, de állt mögötte egy remek ajánlat és magas minőségű szolgáltatás is.

Azt, hogy a levélküldés mennyire lesz sikeres még a felsoroltakon túl is több más dolog befolyásolja, mint, a piaci/gazdasági körülmények. Jelen helyzetben a COVID második hullámának elején jártunk és ez minden igyekvés ellenére egyértelműen negatívan befolyásolta az eredményt, de még így is voltak érdeklődők. Mi lett volna, ha járványmentes időben küldjük ki ugyanezt egy hsaonló adatbázisnak?

megnyitási-arány

Az Email marketing levél

A hírlevelet vállalatoknak készítettük, főleg csapatépítő programokra hívtuk fel a figyelmet. Ár/érték arányban is ők nyújtják a legmagasabb színvonalú szolgáltatásokat és ilyenkor különösen fontos, hogy ki tudjanak kapcsolni az emberek.

email marketing esettanulmány

EDM Hotel Visegrád

A levélben kiemeltük, hogy a hotel mindent megtesz, annak érdekében, hogy elkerülje a fertőzések lehetőségét. Nem csupán a programok tervezésével, de azzal is, hogy a résztvevőket egyesével helyezi el, külön szobákban. A hotel már akkor kötelezővé tette a maszk viselését a személyzetnek, amikor erről még törvényi rendelkezés nem szólt a vendégek érdekében.

A hotel minden publikus helyiségében, mint a hallban, vagy a recepción, étkező helyiségben, kézfertőtlenítőt helyezett el, illetve bevezették az folyamatos hőmérséklet ellenőrzést minden ki- és belépéskor.

A hotelszobákat pedig az összes vendég távozása után ózonos légtisztítással fertőtlenítették.

Szükséged van pár inspirációra arról, hogy készítsd el a saját hírleveled? Kattints a cikkre, és meríts ötletet!

Miért érte meg?

A Hotel Visegrád nem csak szuper szórakozási lehetőségeket kínál, de ezeknek a programoknak a megszervezésében és leegyeztetésében is rendkívül rugalmasak. Vagyis lehetséges, hogy minden csoport érkezése előtt abszolút egyedi program tervezetet állítsanak fel kérésre.

Email marketing levél

Mivel a hírlevéllel főként céges vendégeket akartunk a helyszínre invitálni, így fontos volt, hogy a hírlevélben képeket is helyezzünk el. Ezért különös figyelmet kellett fordítanunk arra, hogy igazán megbízható EDM küldő rendszerrel dolgozzunk és a levél végül ne akadjon fenn a spamszűrőkön.

Alapvetően mi mindig arra törekszünk, hogy a levél letisztult legyen és csak a lényegi információkat tartalmazza, de vannak olyan esetek is – mint ez– amikor nem elég egy remekül megírt szöveg, hanem alá kell támasztani képekkel is.

Call to Action

A Call to Action, vagyis a cselekvésre hívó szó, amivel hatni szerettünk volna a vezetőkre, az a „teljes körű lebonyolítás” volt, mivel tapasztalatunk szerint ez óriási előnyt jelent, szemben azokkal a hotelekkel, amik impozáns környezetben fekszenek és jó csapatépítő lehetőségek is vannak a környéken, de külön feladat ezek leszervezése.

Ezért itt kihangsúlyoztuk, hogy valójában az egyeztetésen kívül, semmi más dolga nincs az ügyfélnek.

A levélben két Call to Action-t is elhelyeztünk. Egyet a levél közepére tettünk, hogy akit már a sikerült meggyőznünk és tettre kész, annak ne kelljen a levél végére görgetnie, hanem már itt legyen lehetősége kapcsolatba lépni. Egyet pedig azoknak helyeztünk el az EDM végére, akik megfontoltabbak és végig akarják nézni az ajánlatokat. Ezt a legtöbb esetben alkalmazzuk.

Nyilvánvalóan az EDM levél nem arra való, hogy terebélyes szöveget írjunk benne, ez a levél valamelyest szembemegy ezzel, mert viszonylag hosszú és sok infót tartalmaz, de ügyfelünk kifejezett kérése ez volt, hogy ne érkező oldalon, hanem még a hírlevélben legyenek a fontosabb információk.

Esettanulmány Hotel Visegrád

Az email marketing célja

A programok bemutatásánál az összes programnál elhelyeztünk egy linket, ami tovább viszi az olvasót a hotel honlapjára, ahol sokkal részletesebb betekintést nyerhetnek a programokba. Azok a vezetők, akik igénybe veszik a szolgáltatást és elköltenek egy nagyobb összeget arra, hogy jobban összekovácsolják a vállalat dolgozóit, biztosan több információt szeretnének ismerni mielőtt döntenek. Ezért volt fontos bemutatnunk a lehetőségeket már a levélben is és lehetőséget nyújtani a további információszerzésre.

Értékelés

Ha koncentráltan szeretnél több ezer vagy akár milliós nagyságrendben vállalkozásokat elérni, akkor az EDM / hírlevél kampány egy kiváló eszköz erre. Ennél a kampánynál egy nagy adatbázisra küldtük ki a levelet, közel 100.000 céget elérve a kampánnyal, aminek meg is lett a pozitív visszajelzése.

Fontos tudni, hogy külön adatbázisokat építettünk erre a célra az évek során és kapcsolatainknak köszönhetően minden ügyféligényt le tudunk fedni. Ez nagy biztonságot jelent az ügyfeleink oldaláról nézve, mert mi az elmúlt évek során kiismertük, hogy kik rendelkeznek hasonlóan hatékony és működő adatbázisokkal. Évek óta dolgozunk együtt ilyen ügynökségekkel és teljes a bizalom a cégek közötti kapcsolatban.

Ha profi kivitelezőkre van szükséged, keress minket bizalommal, hogy segíthessünk a megfelelő EDM kampány elkészítésében!