Hallottad már? Az e-mailmarketing a múlté!

Gondolom Te is hallottad már, hogy néhányan azt állítják a hírlevelek ideje lejárt! Pedig Te is nap, mint nap kapsz hírleveleket… Akkor, most hogy van ez? Van, de még sincs?

A valóság az, hogy nagyon is van. Hiszen ha nem lenne értelme, akkor nagy vállalatok sem vennék a fáradtságot arra, hogy rendszeresen hírlevelekkel keressék meg az érdeklődőiket. Egy kicsit azt gondolom, hogy egyszerűbb azt mondani, hogy ez egy nem jó eszköz és úgy elhanyagolni, mintha belátná az ember, hogy ez igen is működik és időt szakítani rá! Azt tapasztalom, hogy nagyon sok vállalkozás időhiányban szenved, és ezért szeretik a marketinget és az eszközeit feleslegesnek titulálni. Így sokkal könnyebb nem törődni vele és az univerzumot, és a nehéz gazdasági helyzetet hibáztatni.

De mivel Te itt vagy biztos vagyok benne, hogy Te nem a fenti csoportba tartozol és szeretnél az e-mail marketing lehetőségével élni. Ha megvan a kezdő gondolat az nagyon jó! De sajnos még közel sem elég. Több idő nem tudok adni Neked arra, hogy elkészíthesd a saját hírleveleid (bár abban segíthetek, hogy leveszem a válladról ezt a felelősséget), de abban adhatok néhány jó tanácsot, hogy jobban menjen! A vállalkozók egyik legnagyobb dilemmája az szokott lenni, hogy nem tudják miről is írhatnának a termékeiken kívül. Éppen ezért évente csak 1-2 alkalommal küldenek ki leveleket, ami nagyon kevés. Az értékesítés erősítése kedvéért érdemes néha hígítani a tartalmat és egy kicsit szórakoztatni az olvasóidat! Hidd el, hogy lényegesen javul majd a hírleveleid megnyitási aránya.

Lássuk, milyen témákban írhatsz, ami nem értékesítés, de mégis a Te malmodra hajtja majd a vizet!

DIY

Miről írj e-mail marketing levelet?

E-mail marketing témák: Do It Yourself

Azaz Do It Yourself vagy magyarul csináld magad. Már jó néhány éve nagy népszerűségnek örvendenek az ilyen jellegű tartalmak. Nagyon sokan szeretnek otthon barkácsolni, dísztárgyakat készíteni vagy különleges ételeket sütni, főzni. Ha a vállalkozásodnak olyan terméke van vagy szolgáltatása, ami bármilyen formában átdolgozható, újra hasznosítható vagy alapot adhat egy másik tárgy elkészítéséhez, akkor ne hagyd ki ezt a lehetőséget. Vannak olyan vállalkozások, ahol szinte magától értetődik ez a dolog. Például egy papír írószer bolt vagy egy barkács szaküzlet kifogyhatatlan témát kínál a tulajdonosa számára. Azonban akadnak nehezebb diók is, mint például egy autószerelő műhely. Azonban az utóbbi esetben is van lehetőség az ilyen jellegű kreatív tartalmak megosztására, még akkor is, ha ez nem konkrétan a Te szolgáltatásodat népszerűsíti. Például megmutathatod, hogy mi mindent lehet készíteni használt kerékgumikból vagy milyen hasznosan felhasználhatóak az autós festékek. Lehet, hogy elsőre érthetetlen miért lesz ez jó Neked. De a válaszom nagyon egyszerű! Az emberek imádják az egyediséget és a kreativitást és ezekkel a hírlevelekkel Te is bizonyíthatod, hogy egy ilyen ember vagy, aminek a hatására sokkal jobb szakember is leszel a szemükben.

Oszd meg a tudásod

Nem tudod miről írhatnál e-mail marketing levelet? Oszd meg a tudásod.

Egy nagyon jó e-mail marketing téma: oszd meg a tudásod.

Biztosan Te is számtalan ingyenes internetes tanfolyammal találkoztál már. Lehet, hogy többre fel is iratkoztál. Az ilyen lehetőségek érdeklik az embereket, hiszen a tudás az egy nagy érték. Akár csak egy-egy oktató jellegű hírlevélről vagy egy egész sorozatról legyen szó, az biztosan értéket képvisel majd az olvasóid számára, amitől Te is jobbá és hitelesebbé válasz a szemükben. Azonban ebben az esetben is gyakran azt érzik a vállalkozók, hogy meg vannak lőve, mert nem tudják miről írhatnának, ami hasznos és érdekes az ügyfeleiknek.

De erre megoldás az, ha végig gondolod mik azok az apró jó tanácsok, amiket egyébként is szoktál adni. Egy mosógépszerelő írhat a karbantartásról, a vízkő megelőzéséről vagy arról, hogy mely elemeket érdemes leszedni és rendszeresen tisztítani. Egy cukrász megoszthat recepteket, apró praktikákat, amikkel a háziasszonyok otthon finomabb és szebb süteményeket készíthetnek. Szerintem nem nagyon van olyan terület, ahol nem lehet hasznos jó tanácsokkal ellátni a célközönséget.

Gyakori kérdések megválaszolása

Válaszold meg a gyakori kérdéseket a hírleveleidben.

Egy jó e-mail marketing levél téma ha megválaszolod a gyakori kérdéseket.

Minden vállalkozás életében van X számú olyan kérdés, amit lehet, hogy naponta feltesznek. Sokan erre kialakítanak egy külön menüt az oldalon, hogy ott tájékozódhassanak az emberek. Ha nálad nem annyira drasztikus a helyzet, akkor teljesen elegendő, ha ezekre hírlevél formájában adsz választ. Hidd el, hogy nagyon sokan hálásak lesznek, hogy már a kérdés feltétele előtt megtudhatják, amire kíváncsiak voltak.

Vond be Őket a nagyobb döntésekbe

Fontos döntés előtt állsz? Kérd ki az ügyfeleid véleményét hírlevélben.

Vond be Őket a fontos döntésekbe a hírlevelek segítségével.

Egy új termék vagy szolgáltatás fejlesztésén gondolkozol? Nagyszerű! Akkor biztosan Te s látod, hogy mennyire sok kérdés merül fel. Vond be a címlistádon szereplőket a döntésbe és add meg nekik a lehetőséget, hogy néhány megadott paraméter közül megmondják Nekik melyik tetszik a legjobban. Például, ha divattervező vagy, akkor 1-2 darab színét Ők határozhatják meg, vagy ha újra karod gondolni a kávézód berendezését abban is kikérheted a véleményüket. Ezzel máris az Ő igényeikhez mérten alakíthatod a vállalkozásod és sokkal jobban a magukénak érzik majd, aminek a hatására szívesebben vásárolják meg vagy látogatnak el hozzád.

Ez csak néhány példa a számos lehetőség közül, ami előtted áll! Szeretnél még többet megtudni? Akkor vedd fel velem a kapcsolatot és beszéljük át milyen ötletekkel tudnánk színesíteni a hírlevél marketinged. A hírlevélírás nem csak sok tapasztalatot, de nagyon élén fantáziát is igényel.

 

18 hozzászólás

  1. Mária 2018-05-21 Reply
  2. Lóri29 2018-07-14 Reply
  3. k.robi 2018-07-26 Reply
  4. Bence-15 2018-08-01 Reply
  5. Bryantrek 2019-04-25 Reply
  6. eraogipeikagi 2019-05-08 Reply
  7. FrancesJal 2019-05-23 Reply
  8. Robertdic 2019-05-25 Reply
  9. Robertorisk 2019-05-27 Reply
  10. Tamás 2019-06-08 Reply
  11. Attila 2019-06-11 Reply
  12. Anett 2019-06-16 Reply
  13. JimmiePief 2019-06-19 Reply
  14. Angy 2019-06-25 Reply
  15. Ati79koma 2019-06-29 Reply
  16. Horváth Károly 2019-07-10 Reply
  17. Éva 2019-07-14 Reply
  18. Péter-Péter 2019-07-25 Reply

Leave a Reply