Hírlevél küldés tippek, hogy célba érjen az üzeneted

A hírlevél küldés egyik legnehezebb feladata, hogy ne kerüljön a címzett spam mappájába a levelünk. A másik kihívás, hogy a címzett el is olvassa. Adunk pár tippet ahhoz, hogy könnyedén vegyed ezeket az akadályokat az email marketingben.

Hírlevél küldő szoftver kiválasztása

Elsőként ki kell választanunk a számunkra megfelelő hírlevél küldő szoftver. A legtöbb szolgáltatás ingyenes teszt időszakot kínál. Használjuk ezt ki! Még olyan hírlevél küldőknél is, amit elsőre drágának találunk. Próbáljuk le az összes funkcióját és készítsünk egy listát, hogy számukra milyen tulajdonságok lesznek fontosak.

Ha kezdők vagyunk a hírlevél küldésben és nincsen még nagy adatbázisunk hozzá, akkor elég lesz egy kezdő csomag vagy ingyenes lehetőséget is választhatunk. Ahogyan az adatbázisunk növekszik, úgy lesz szükségünk további funkciókra és válthatunk majd nagyobb csomagra.

hírlevél küldés tanácsok
Hogyan küldjük ki a hírlevelet,hogy ne kerüljön spamba?

A teszt során azonban igen lényeges lesz az, hogy a kiküldött hírlevelek közül mennyi kerül spam mappába. Szedjük össze legalább 10 ismerősünk e-mail címét és teszteljük rajtuk, hogy milyen mappába érkezik meg a kiküldött hírlevél. Ez mellett pedig nézzünk utána fórumokon, Facebook csoportokban milyen vélemények érkeznek az egyes hírlevél küldő szoftverekre. Webshop motorok esetében érdemes megnézni a már be integrált szoftvereket, mert azok már egy bizonyos szűrőn átestek és valószínű, hogy ezek közül kerül majd ki a számunkra legjobb.

Egy jó szoftveren nagyon sok múlik, ezért ne hamarkodjuk el ezt a döntést. Persze, ha mégsem válna be a kiválasztott hírlevélküldő, akkor a későbbiekben válthatunk másikra. Egy rossz választással azonban rontjuk a hírnevünket és csak az időt, pénzt fogja pazarolni.

Hírlevél szerkesztés


Magán a megszerkesztett hírlevélen is múlik, hogy az spam mappába kerül avagy sem. Egy olyan hírlevél, ami csak szöveget tartalmaz az kisebb eséllyel kerül a nem kívánt levelek közé, mint az ami tele van képekkel. Persze a hírlevél küldés esetében nem tehetjük meg, hogy csak szöveges levelet küldünk. Akkor mégis hogyan billenthetnénk az elsődleges beérkező levelek oldalára a mérleget?

  • Ügyeljünk a szövegek és a képek arányára! Legyen a hírlevelünkben 1-2 kép és nagyobb mennyiségben szöveg. Oszthatunk meg ennél több képet is, de bizonyos szabályok mellett.
  • A kép szélessége ne legyen nagyobb 800 px-nél, de bőven látható egy kép 400-500 px szélességben is.
  • Állítsunk a kép minőségén, hogy ne legyen túl nagy a feltöltött kép. Így gyorsabban fog betöltődni a levelün is.
  • Töltsük ki a kép alt tag-jét és leírását, ha netán nem jelenne meg a kép a levélben, akkor a képet leíró szöveget látni fogja az olvasó.
  • Ne legyen túl hosszú a levelünk! Manapság már senki sem tölt sok időt a hírlevél olvasgatással. Legyünk lényegre törőek! Ha több információt szeretnénk megosztani, akkor inkább szedjük külön levelekbe a mondandónkat. Inkább kapjon a feliratkozó minden nap 1 levelet, mint egy hónapban 1-et, de azt a végtelenségbe kell majd görgetni. Egy hosszú levél a betöltési sebességet is lelassítja.
    A hírlevél feladója  

Még a hírlevél feladóján is sok múlhat, hogy az megnyitásra kerül vagy sem. Legyél könnyen beazonosítható!
Ha egy webshop vagy, akkor ne a cég nevedet írd feladónak hiszen azt nem ismerik! Tehát ne kerüljön a feladó mezőbe például a Nagy és Társa Kft. Helyette írd ki a webshop nevét vagy domain nevét például így: Háztartási Bolt Webáruház vagy háztartásibolt.hu

Az is bizalmat kelthet, ha nem csak a bolt nevét írjuk oda, hanem egy személy nevet is. Mondjuk a cégvezető nevét írjuk be a feladónak mondjuk ilyen formában: Vass Ádám – Szavanna Webáruház

A hírlevél szövegírással kapcsolatban megjelent cikkeinket itt olvashatod.

A hírlevél tárgya


Sokak számára okoz fejtörést, hogy mit is írjanak a tárgy mezőbe. Ne legyen sablonos, de mégis figyelemfelkeltő és rövid. A megnyitási arányt bizony nagyban befolyásolja a kreatív tárgy.
Szólítsuk meg azokat, akiknek tényleg szól a hírlevelünk. Kövessük az új technikákat, amikkel magunkra tudjuk vonni a figyelmet. Ne csak felkiáltójeles mondatot írjunk ide, hanem merjünk kérdezni is. Tarkítsuk ikonokkal, mert egyetlen kis kép jobban leírja miről is szól az e-mail, mint egy mondat.

A megfelelő időpont a hírlevél küldésre


Kezdő hírlevél küldőként csak tippelhetünk, hogy mikor érdemes kiküldeni egy-egy emailt. Esetleg meríthetünk más marketing csatornák statisztikájából.

hírlevél küldés idő
Mikor van idő elolvasni a hírleveleket?

A céges Facebook oldalunkon például láthatjuk, hogy a közönségünk a nap melyik időszakában van jelen a közösségi oldalon. Valószínű, hogy a hírleveleket is ez idő tájt olvassák el. Tehát érdemes lesz ezt alapul venni és tesztelni a hírlevél küldésben.

A Google Adwords kampány statisztikájában is láthatjuk melyik napszakban voltak a legaktívabbak a felhasználók. Ezeket szintén teszteljük a hírlevél küldésben.

A kezdetekkor mindenképp küldjük ki több időpontban az egyes leveleket. Mondjuk az egyiket a reggeli órákban, a következőt a déli órákban, aztán pedig a késő esti órákban. Ezután hasonlítsuk össze a hírlevél küldő szoftverünk statisztikájában, hogy melyik hozott kiugróan magas megnyitási arányt. Ha teljesen egyértelmű, akkor a hírleveleket ezentúl küldhetjük mindig ugyanabban az időpontban. Ha viszont nem igazán találunk eltérést, akkor továbbra is kövessük ezt a stratégiát.

Ne csak a napszakot vegyük teszt alá, de a hét minden napját is! Bár a legtöbb statisztika azt mutatja, hogy a felhasználók hétfőn a legaktívabbak és a hétvégi napokon kevésbé érdekli őket mi történik az e-mail fiókjukban. Ez persze célcsoportonként eltérést mutathat majd.

A hírlevél küldés, akkor lesz a legprofibb, ha folyamatosan mérjük az eredményeket. A statisztikákból pedig vissza le kell vonni a következtetéseket és javítani a munkánkat a jobb eredmény érdekében. Kezdő hírlevél küldőként fogjunk be pár őszinte barátot a munkánkba és mondják el a véleményüket az általunk készített levelekről.

A hírlevél küldés szigorú rendszerességet igényel. Iparágtól függően lehet küldhetünk akár napi szinten e-mailt vagy elegendő lehet a havi 1 e-mail is. A rendszerességet azonban tartsuk be! Ha azt tapasztaljuk, hogy ehhez nem tudjuk magunkat tartani, akkor kérjünk meg egy szakértőt, hogy vegye át tőlünk ezt a feladatot.

Ha tetszett a cikk oszd meg ismerőseiddel, vagy kommentelj és mondd el véleményed/tapasztalataid a témában.

Leave a Reply