Black Friday Marketing Tippek

A Black Friday Magyarországon is kezd meghonosodni, a kereskedők és szolgáltatók legnagyobb örömére. Bár itthon nem jellemzők az olyan 70-80%-os igazán nagymértékű leértékelések, mint az USA-ban, mégis a vásárlók és a vállalkozások számára egyaránt megéri ez az újkeletű szokás.

Ha szükséged van néhány marketing tippre Black Friday alkalmából akkor jó helyen jársz!

Black Friday az USA-ban

A tengerentúlon óriási őrület övezi az egész Black Friday időszakot. Emberek csoportjai sátrat vernek a nagyobb áruházláncok parkolóiban, hogy ott éjszakázzanak –akár a fagyban is- majd fekete péntek napján elsők között özönlenek be a boltokba, hogy kifosszák a polcokat. Komoly konfliktusok szoktak kialakulni és egyes termékekért nem ritka, hogy tettlegességig fajul a küzdelem. A 2019-es Black Friday kapcsán 10 halálesetről és 111 kórházi ellátást igénylő komolyabb sérültről lehet hivatalosan tudni.

Amerikában tehát veszélyes is tud lenni az év legnagyobb leárazása, amivel világszerte kezdetét veszi a karácsonyi hajrá a kereskedelemben.

Magyarországon is megéri kereskedőként a Black Friday?

Érdekesség, hogy a Black Friday-en sok üzlet eléri az egész következő havi, karácsonyt megelőző bevételét egyetlen nap alatt. (USA adat, de Európában is többszörösére nő ezen a napon a bevételek száma).

Magyarországon leginkább az online kereskedelemben hódít a Black Friday.

Kereskedőként mindenképpen érdemes megfontolnunk, hogy tartsunk-e mi is fekete pénteket és kellően felkészülni rá. A fentiek alapján mi azt mondjuk, hogy bátran vágjatok bele!

Black Friday marketing tippek: Hírlevél vagy EDM példák

Ez a bejegyzésünk azért született meg, hogy segítsünk nektek felkészülni erre a napra marketing szempontból.

Az egyik legjobb és legnépszerűbb marketing megoldás erre az alkalomra a hírlevél vagy EDM. A következő példákból reméljük elegendő inspirációt tudtok meríteni, hogy megtervezzétek Black Friday hírleveleteket.

Ne maradj le …

marketing tippek black friday-re

Egyszerű, színes GIF formátum hírlevélben. Megragadja a figyelmet és lényegre törő. Itt az offline értékesítésre vonatkozik csak az 50%-os kedvezmény, de nálunk Magyarországon szerintünk érdemes a webshopokra is kiterjeszteni.

Giphy sorsjegy

black friday hírlevél

Szintén GIF formátum. Sorsold ki az igénybe vehető kedvezményt egy virtuális kaparós sorsjeggyel! Szép megoldás, itt is az egyszerűségre törekedtek, ami nagyon fontos egy hírlevél esetében, mert sokan épp csak egy pillantást vetnek rá. Itt első blikkre is egyértelmű az üzenet és nagy az átkattintás lehetősége!


Modern & kedélyes

hírlevél minta
Maurices

Remek megoldás, vonzza a tekintetet, modern és kedélyes. A cím egyben a marketing kampány mottója is. Itt sincsen túl nagy terjedelmű szöveg. Black Friday alkalmával a legtöbben a kedvezmény méretére kíváncsiak, exkluzív tartalmakra, kiemelt termékekre…


Egyszerű & nagyszerű

leghatásosabb black friday hírlevelek
STORQ kampány

Ez a STORQ a személyes kedvencem. Ajándékba adnak minden 75$ feletti vásárláshoz egy fekete ujjatlan toppot. Az emberek sokszor még jobban preferálják azokat az akciókat, amikor ajándékba kapnak valamit. Egyszerű, letisztult, azonnal a lényegre vezeti a tekintetet.

Nézzünk egy olyan példát is, ahol több termékkel találkozhatunk:

Black Friday marketing tippek
Inch2 Black Friday hírlevél kampány

„Nothing haunts us like the things we don’t buy” vagyis, semmi sem kísért jobban, mint a meg nem vásárolt dolgok. Erős mondat, mégis hatásos. Oda hat, ahol az ember a leggyengébb, a kielégíthetetlen fogyasztási vágyra. Ez pedig marketing szempontból jelentős célpont. Itt felsorakoztatják a legnépszerűbb termékeket, amelyek után a legnagyobb az érdeklődés. Persze, csak azután, hogy kihangsúlyozták az 50%-os leárazást.

Black Friday marketing tippek: Hírlevél minták

black friday hírlevél minta 1
Black Friday hírlevél minta / 1

1.
Egy meglepő, ütős háttérkép, ami releváns a termék, vagy szolgáltatás szempontjából. Ezen egy feltűnő, de olvasható betűtípussal a lényeg: az ajánlat. Innen már mehet is a shop-ba. Alul pedig a sürgetés, ami azt üzeni: jobb, ha most átkattintasz, mert az ajánlat hamarosan véget ér. Hatásos.

Black Friday hírlevél minta / 2

2.
Ennél a mintánál a hírlevél két szekcióra bontható és több szövegrész kerül bele. Felülre kerül a háttérkép alá az ajánlat kiemelve, hangsúlyozva, hogy az ingyenes kiszállítás MINDENre vonatkozik a webshopból. Így első ránézésre a kiemelésnek köszönhetően a nyomatékosítás miatt, olyan mintha két ajánlat lenne, vagyis duplán jól járnánk, pedig ugyanarról az egy dologról van szó. Ezt még megtoldották egy erős mondattal: Minél többet vásárolsz, annál többet spórolsz.

hírlevélminta
Black Friday hírlevél minta / 3

A 3. mintánál a headline kép a hírlevél 1/3-át teszi ki. Mivel itt több terméket szeretnénk felsorakoztatni ezért a kép nem szerencsés, ha túl hangsúlyos, hiszen azt szeretnénk, ha inkább a termékekre terelődne a figyelem. Ajánlat, lehetőség a shopba való átjutásra és a top termékek, amik szintén mind átvezetnek a webáruházba.

Ezeket a mintákat használva letisztult, modern hírlevelet vagy EDM-et készíthetünk.

További marketing tippek Black Friday-re

Black friday hírlevélfeliratkozók gyűjtése
Black Friday popup

A Black Friday nem csak a vásárlás ösztönzésére nagyon jó, hanem remek csali a hírlevél feliratkozók gyűjtésére is. Érdemes lehet egy felugró ablakot elhelyezni a Black Fridayt megelőző hetekben a weboldalunkra, melyen feliratkozásra buzdítjuk a közönségünket, hogy időben értesüljenek az akciókról, amelyeket hírlevélben fogunk kiküldeni.

További feliratkozók gyűjtéséhez indítsunk Facebookon kampányt, melyben szintén arra buzdítjuk a hasonló termékekre érdeklődést mutatókat, hogy iratkozzanak fel hírlevelünkre, hogy értesüljenek (exkluzív,titkos) ajánlatainkról.

A Black Friday kampányodat regisztrálhatod extra megjelenésért a Hello Black Friday oldalon is.

Időzítés

Ha az emberek tudják, hogy leértékelést fogsz csinálni a termékeidre, akkor kivárják majd. Egy vállalkozásnak nem célja, hogy hetekre leállítsa vagy lelassítsa az üzlet forgalmát, ezért mi azt tanácsoljuk, hogy beharangozó kampányba csak maximum a Black Friday előtti két hétben kezdj bele.

Sok helyen nem csak egy napig tartanak az akciók, hanem az egész hétvégére kiterjednek. Érdemes lehet az akció minden napján emlékeztető e-mailt küldeni az ajánlatról és a befejezés előtti pár órában is értesíteni feliratkozóidat.

Reméljük hasznos volt számodra ez a tartalom, nézz vissza máskor is!
Kellemes készülődést az idei Black Friday-re!  

További email marketing tippek

Leave a Reply