Így ne fogalmazz, ha jót akarsz

Egy hírlevél sikerességét nagyban befolyásolja a szöveges tartalom. Hiszen lehet bármilyen szép, ha a második mondat után sikítva rohan el az Olvasó. Te már tudod, hogy ne fogalmazz? Most eláruljuk, hogy mik azok a kifejezések és szokások, amiktől néhány embertípus falra mászik. Így ne fogalmazz, ha jót akarsz.
Így ne fogalmazz, ha pozitív visszajelzést szeretnél.

Kerüld a szlenget

Manapság az ember akaratlanul is használja a divatos szleng kifejezéseket, hiszen már vannak olyan Tv műsorok is, ahol ez a stílus a természetes. Lehet Neked már fel sem tűnik, de akadhatnak olyan Olvasók, akiket viszont nagyon zavarhat. Persze az is fontos tényező, hogy ki a célcsoportod, hiszen a 20 év alattiak szívesen látják, ha a saját nyelvükön szólsz hozzájuk, de ha idősebbek is vannak a célcsoportodban , akkor inkább kerülendő. Nincs mit tenni, ez még mindig nem menő, inkább komolytalan.

Biztosan kell a szakzsargon?

Találkoztál már olyan hírlevéllel, ahol csak szárazan tálalták a szakmai tudnivalókat, Te meg a felét sem értetted? Ez a hozzáállás, csak ahhoz vezet, hogy az érdeklődőnek még több kérdése lesz, amivel Neki és magadnak is sok plusz munkát csinálsz. Erre pedig senkinek nincsen szüksége. Amikor megírsz egy szöveget mindig gondolj arra, hogy az Olvasó nem biztos, hogy érti a szakkifejezéseket. Inkább írd jól körbe és próbálj a legegyszerűbben fogalmazni.

Ne használj angol kifejezéseket csak, ha muszáj

Manapság egyre divatosabb, hogy az emberek elkezdtek egy ilyen angol-magyar kevert nyelvet beszélni. Csak, hogy ezt nem minden ember érti vagy, ha érti is zavaró lehet számára. Világszerte különleges a nyelvünk, legyünk rá büszkék és használjuk idegen nyelvek keverése nélkül. Attól senki nem fog intellektuálisnak tartani, hogy a célközönséged egy jelentős részére nem vagy tekintettel.

Kerüld a potenciál kifejezést minden formáját

Lehet eddig erre nem is gondoltál, de akinek gondjai vannak ezen a téren már a szó felbukkanásától összeugrik a gyomra. Kíméld meg Őket a kellemetlen pillanatoktól és használd inkább az alábbi kifejezések egyikét: elképzelhető, valószínűsíthető, kiszámítható, előrejelezhető, esélyes, sanszos, valószínű, megjósolható, megjövendölhető, számbavehető, előrelátható, várható, feltételezhető, sejthető, gyanítható, lehetséges.

Figyelj a szövegkörnyezetre

Egy szónak több jelentése is lehet függően a szövegkörnyezettől. Nagyon figyelj oda rá, hogy az adott szövegben éppen mit jelent. Kellemetlen helyzetbe kerülhetsz, ha nem vagy elég körültekintő.

Ne használd a „csúnya” szavakat

Itt most nem a káromkodásra gondolok, mert szerintem teljesen egyértelmű, hogy ezt minden formában kerülni kell. Azonban vannak olyan szavak, amiknek megvan a „csúnya” megfelelője, melyeket a gyerekeinkbe beleverünk, de felnőtként mégis néha elfeledkezünk róluk. Ilyen például a segg melynek a „szebb” megfelelői a popsi vagy a fenék. Hidd el, hogy sokkal igényesebb lesz a szöveged, ha ezekre is odafigyelsz. Lehet, hogy itthon néha, a hatás kedvéért kicsúszik 1-2 ilyen, de a hírlevelekben inkább fogalmazz másképp.

Cikkünkből megtudhattad miket érdemes elkerülnöd, de ha a hogyan is érdekel, akkor olvasd el további bejegyzéseinket a témában. Vagy, vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy segíthessünk neked a tökéletes hírlevél megalkotásában.

Ha pedig tetszett a cikkünk oszd meg ismerőseiddel. 🙂

One Response

  1. János 2020-04-25 Reply

Leave a Reply