Review Title
összegzése.
A reklámok kapcsán egyre alacsonyabb az emberek tűrésküszöbe. Ha bele gondolsz, ez teljesen jogos is, hiszen mindenhonnan ömlenek. Ott vannak a TV-ben, a Facebookon, a Google keresőben, a You Tube videók közben és persze az e-mail fiókokban is. Sajnos nem mindenki érzi, hogy…
User Review
( votes)A reklámok kapcsán egyre alacsonyabb az emberek tűrésküszöbe. Ha bele gondolsz, ez teljesen jogos is, hiszen mindenhonnan ömlenek. Ott vannak a TV-ben, a Facebookon, a Google keresőben, a You Tube videók közben és persze az e-mail fiókokban is. Sajnos nem mindenki érzi, hogy hol a határ az aktív reklám tevékenység és a tolakodás között, ahogyan ez a spammerek munkájából is látszik. Mivel vannak olyan vállalkozások, akik nem a minőség, hanem a mennyiség mellett tették le a voksukat mindannyiunk e-mail fiókjába érkeznek kéretlen hírlevelek. Ennek a hatására egyre nehezebb úgy hírleveleket kiküldeni, hogy az valóban hatékony legyen és az olvasók is szívesen töltsék vele az idejüket. Erre valamelyest megoldást nyújt a személyes kommunikáció, aminek a mikéntjéről bővebben olvashatsz ebben a bejegyzésben.
Mit jelent a személyes kommunikáció az e-mail marketing esetében?
A személyes kommunikáció nagyon jól megvalósítható a hírlevelek esetében, hiszen lehetőségünk van megszólítani az olvasót vagy hitelt érdemlően igazolni a kilétünket. Az előbbivel azt igazolhatjuk felé, hogy mi személyesen törődünk vele (ami persze már 5-6000-es bázis esetében is lehetetlen, hiszen képtelenség minden egyes emberrel egyenként foglalkozni azonban, ha ügyesek vagyunk mégis érezheti a kiemelt törődést). A második esetben pedig megmutathatod, hogy egy megbízható vállalkozó vagy, hiszen mered vállalni magad és nem egy cég mögé bújsz.
Hogyan valósul meg az első eset, azaz a személyes törődés?
Ebben az esetben az a lényeg, hogy lássák az olvasók Te valóban törődsz velük és nem csak a pénzükre fáj a foguk. Ha személyesebb hangvétellel szólítod meg Őket, akkor sokkal szívesebben szentelnek időt az üzeneted elolvasására. Ez például úgy valósíthatod meg, hogy a címsorban vagy az köszöntésnél a nevén szólítod. Megmutatom mire gondolok:
Címsor: Tamás, hallottál már erről az új lehetőségről?
Niki, le ne maradj erről az akciónkról!
Üdvözlés:
Tisztelt Hölgyem / Uram helyett Kedves János
Ebből Ő is látni fogja, hogy valóban időt szentelt a hírlevél elkészítésére és úgy gondolod, hogy számára ez érdekes lesz. Így nagyon hatékonyan kitűnhetsz a spam hírlevelek százai közül.
Így válhatsz igazán hitelt érdemlővé
A második esetben pedig azt bizonyíthatod az olvasó felé, hogy Te vállalkozásod egy hiteles és korrekt cég, hiszen hajlandóak vagytok vállalni az arcotokat. Erre is mondok példát, hogy hogyan valósíthatod ezt meg.
Például: A hírleveled végén nem csak a neved és az e-mail címed szerepel, hanem egy kép rólad.
Vagy egy új terméket bemutató e-mailbe beteszitek a cégnél felelős személy képét és Ő mesél az újításról.
Ezzel a megoldással is bebizonyíthatod, hogy a vállalkozásod korrekt, hiszen mindenki vállalja az arcát. Ez nem csak azért kel bizalmat az emberekben, mert sok a kókler és megnyugtat, ha van kihez kötni egy céget, hanem azért is, mert így probléma esetén is van kihez fordulni.
Van még egy lehetőséged
A személyes kommunikációhoz sorolhatnám akár az egyedi ajánlat küldést is. Gondolok itt arra, ha valaki a webáruházadban vásárol és néhány nappal később hírlevél formájában megkeresed egy kiegészítő termékkel vagy szolgáltatással az előzőleg meg vásárolthoz. Az ilyen jellegű remarketing üzenetek nagyon jól szoktak működni, hiszen nagyobb az esélye, hogy felkelted az érdeklődését és, ha pozitív élmény volt számára az előző vásárlás szívesen választ majd újra Téged. Így könnyen törzsvásárlókat is szerezhetsz.
A szükséges információk begyűjtése
Minél többet tudsz meg egy feliratkozóról annál hatékonyabb lesz a hírlevél marketinged. Azonban ezeket az infókat nagyon nehéz beszerezni. A feliratkozási űrlapon nem jó, ha túl sok infó szerepel, mert könnyen a kedvét szegheti. Itt jobb, ha csak a legszükségesebbeket tudod meg: Neve, e-mail címe és maximum még egy számodra nagyon lényeges információ ( életkora, neme, város ahol él stb.)
Nagyon sok esetben a vásárlás regisztrációhoz kötött, ahol már sokkal többet megtudhatsz róla. Éppen ezért a regisztrációs űrlap végén adj lehetőséget a hírlevelekre való feliratkozásra is, így Neki se kell 2x dolgozni és Te is sok fontos információval lehetsz gazdagabb.
Az információ hatalom!
Bizony, ez a mondás az online marketing világában is igaz. Nem véletlen, hogy a nagy vállalatok mindent megtesznek azért, hogy a lehető legtöbb infót begyűjtsék az ügyfeleikről. Ők is nagyon jól tudják, hogy a személyes kommunikációval lehet igazán nagy sikereket elérni.
Éppen ezért figyeli a Google és a Facebook a kereséseinket is és annak megfelelően jeleníti meg a hirdetéseket számunkra. Manapság nincs ideje az embereknek szemezgetni és azonnali, személyre szabott ajánlatokat akarnak kapni!
A hírlevél marketingben azonban nem csak a hatékonyabb értékesítés miatt, hanem a bizalom kiépítéséért is nagyon fontos, hogy személyre szabottan kommunikáljunk, hiszen így van esélyed a spammer cégek elé kerülni és lerázni a negatív sztereotípiákat.
Te tudod, hogy hogyan kell személyre szabottan kommunikálni hírlevelek segítségével? Alkalmazod a fent említett megoldásokat az e-mail marketinged során? Még nem? Akkor itt az ideje! És van még egy jó hírem! A legjobb helyen jársz, hogy ebben segítséget kapj!
A közhiedelemmel ellentétben, nem elég az automatizmus a marketingben. A klasszikus, személyes kommunikáció nagyon fontos minden marketing eszközön, így a hírlevélben is. Ez egy több mint 2000 éves törvény, szerintem.
Van, amit le lehet, de van amit semmiképpen nem szabad automatizálni. Olyan sok a reklám, hogy csak a személyes kommunikációval lehet kitűnni.
A hócipőm is tele van a kéretlen hírlevelekkel.
Mindegy, hogy személyes vagy személytelen a tukmálós reklámlevél!
Egyetértek, a személyes kommunikáció nélkülözhetetlen lesz a jövőben is. Azok a vállalatok lesznek sikeresek, amelyek képesek lesznek megőrizni ezt az érzetet a fogyasztókkal kapcsolatban. És azok fognak lemaradni, amelyek teljesen kiiktatják az “embert” a képletből és csak telefon automatizmusokban, chatbotokban fognak gondolkodni…
Én személyes és általános hírleveleket szoktam kiküldeni. Attól függ, hogy éppen melyik tűnik praktikusabbnak. Persze ez előbbi sokkal melósabb, hiszen több, kisebb csoportnak kell levelet készíteni.
Néha lehet 1-1 általános tájékoztató célú hírlevél is, hiszen lehetnek olyan infók, amik a listán mindenkinek egyformán hasznosak. De szerintem fontos, hogy rendszeresen küldjünk ki olyat is, ami egészen szűk csoportot szólít meg, hogy a listán lévők érezzék, hogy valóban kiemelt figyelmet kapnak nem csak összecsapott, gagyi reklámokat.