Email marketing tippek, hogy célba érjen a hírleveled

Tartalomjegyzék

Hatékony email marketing feliratkoztatás
Email marketing tippek a feliratkozási űrlaphoz
A megfelelő hírlevélküldő szoftver
Tippek a hírlevél tárgy mezőbe
Hírlevél minta
Vonzó kép a hírlevélben

2020-ban még mindig sokan kérik, hogy iratkozzunk fel a hírlevelükre. Ez is azt bizonyítja, hogy sok vállalkozás űzi az email marketinget, mert érdemes rá időt szánni. A megnövekedett verseny miatt viszont mindenki email marketing tippek után kutat, hogyan lehetne eredményesebb a munkája. Egy hírlevél megírása több órát is igénybe vesz, ha nem vagyunk elég gyakorlottak. A felhasználok igényei gyorsan változnak, ezért fontos utána járnunk a legújabb email marketing tippeknek. Cikkünk most abban ad segítséget, hogyan javíthatnánk a hírlevél olvasottsági rátánkat. Hogyan tudnánk az ebből érkező vásárlók számát növelni.

Hatékony email marketing feliratkoztatás

Ahhoz, hogy minél többen elolvassák a hírlevelünket és vásároljanak, ahhoz minőségi feliratkozókra van szükségünk. Persze mindenki örülne, ha egy nap több százan iratkoznának fel a hírlevél listájukra, de az valószínű hosszú távon nem hoz eredményt. Legyünk türelmesek és fogadjuk el, ha naponta csak 1-2 feliratkozónk van. Ezeket a feliratkozókat viszont tegyük csoportokba. Az eredményes email marketing alapja, hogy a tartalmunk releváns célcsoporthoz szóljon.

Tegyük fel, hogy van egy offline boltunk és egy webshopunk. A hírlevelünket pedig kénytelenek leszünk úgy megfogalmazni, hogy lokális tartalom is kerüljön bele. Ez viszont nem mindenkit fog érdekelni. Az olvasónak nincs elég ideje keresgélni, hogy mi számára az értékes tartalom.

Fókuszáljunk folyamatosan a következő email marketing tippre. Az olvasónak azt kell éreznie, hogy ezt a levelet olyan, mintha pont neki szántuk volna. 2020-ban pedig már nem is olyan nehéz bele vinni a személyességet az email marketingbe. A profi email szoftverek sok mindenre lehetőséget adnak, használjuk ki!

Email marketing tippek a feliratkozási űrlaphoz

Email feliratkozáskor nyilván fontos az, hogy csak pár adatot kérjünk el a feliratkozótól. A felhasználók szeretik, ha gyorsan és egyszerűen megtehetik a regisztrációt. Például fölösleges elkérni a vezeték nevet és a kereszt nevet külön. Ez helyett fogalmazzunk csak úgy, hogy „Név”. Itt a felhasználó eldönti majd, hogy szereti-e, ha a teljes nevén szólítjuk vagy elég csak a keresztneve. Ezen kívül az e-mail címét kell elkérnünk és egy pipát, hogy elfogadta az adatvédelmi nyilatkozatunkat. Ennél egyszerűbb már nem is lehetne a hírlevél feliratkozás. Ha egy ilyen egyszerű formot választunk, akkor is tudunk szűkebb célcsoportokat létrehozni. A hírlevél feliratkozó formot helyezzük el a különböző célcsoportoknak szóló oldalainkon és minden form a hozzá megfelelő csoportba gyűjtse a feliratkozókat.

Például, ha van egy oldalunk, ahol bemutatjuk pécsi boltunkat. Itt helyezzünk el egy űrlapot, ahol arra buzdítjuk az olvasókat, hogy iratkozzon fel a hírlevelünkre és értesül a pécsi boltunk újdonságairól, akcióiról. Az itt feliratkozók a „pécsi bolti vevők” csoportba kerülnek majd. A webshopos vevőknek helyezzük el a főoldalon a feliratkozó űrlapot. Említsük meg itt, hogy amennyiben a pécsi üzletünk akciói érdekli, abban az esetben kattintson ide. Vezessük át arra a formra, ahol csak a pécsi vevőket gyűjtjük. Készíthetünk olyan email feliratkozó dobozt is, amiben egy pipával jelzi majd a vevő melyik csoportba szeretne tartozni.

Ha blogot vezetünk a weboldalunkon, a blogbejegyzések végén is készíthetünk egy hírlevél feliratkozási űrlapot. Itt azokat érdemes feliratkoztatni, akik érdeklődnek a legújabb bejegyzéseink iránt. Ennek a csoportnak, csak az új blog posztokat hirdessük hírlevélbe és várjuk meg, míg vásárlókká válnak. Mikor már a kosár oldalon vannak megkérdezhetjük tőlük, hogy szeretnének-e értesülni a legújabb termékekről, akciókról.
Ezzel a taktikával biztosan olyan tartalmat kapnak majd tőlünk hírlevélben, amire vártak.

A megfelelő hírlevélküldő szoftver

Az előző email marketing tippből következik, hogy ne spóroljunk a hírlevélküldő szoftveren. Teszteljünk le több szoftvert. A legtöbb esetben van rá mód, hogy ingyenesen teszteljünk minden funkciót. Használjuk ezt ki! Mérlegeljünk, hogy milyen eredményeket hoz egy-egy plusz funkció. Persze a megfelelő csomag kiválasztása sok minden függvénye. Például, hogy mekkora e-mail címlista bázissal rendelkezünk. A lényeg, ha úgy tapasztaljuk, hogy a nagyobb csomagban jobb eredményeket értünk el, akkor fektessünk bele pénzt. Így tudunk majd hosszú távon versenyképesek maradni az email marketingben.

Tippek a hírlevél tárgy mezőbe

A tárgy mezőnél percekre megáll a munkánk és csak töprengünk. Ha így lenne, akkor hagyjuk ki ezt a mezőt egyenlőre. Miközben írjuk a hírlevél szöveget remek ötletek jutnak majd az eszünkbe mi legyen a tárgyban.
A hírlevél tárgya legyen egy cselekvésre késztetés, de néha ezt egy kicsit megcsavarhatjuk. Mi lenne, ha azt mondanánk mit csináljon, hanem azt, hogy mit ne? Lehet, hogy már te is találkoztál ilyen tárgyal, de még nem tesztelted a sajátodén.

Ne nyisd meg ezt a levelet, ha…
Ne kattints az akciókért, ha…

Néha-néha dobjunk be egy ilyen tárgy mezőt, hogy kizökkentsük az olvasókat. Használjunk olyan mondatokat, ami kíváncsivá teszi őket.

email marketing tanácsok

Hírlevél minta


Tárgy: Szörnyű dolog történt egy vásárlónkkal!

És folytathatnád valahogy így a levelet:

Három napig 20% kedvezménnyel vásárolhatta meg a diffúzort, de lekésett az akcióról. Mi kivételesen megadtuk neki a kedvezményt, de ebből titeket sem hagyhatunk ki. Most meghosszabbítjuk további 3 nappal a kedvezményt.

Fogalmazhatunk viccesen, túlzón. Ezzel meglepjük majd az olvasóinkat. A titka viszont annyi, hogy ritkán használjuk ezt a módszert. Egy idő után túl sok a vevőnknek és tudni fogja már, hogy mire számítson.

Vonzó kép a hírlevélben

Nem minden hírlevélnek van szüksége képes megjelenésre, de aminek van ott mérvadó a kép. Elég egyetlen kép, de az legyen tökéletes. Egy szolgáltatás vagy termék esetében adja vissza az életérzést egy kép. Lehetőleg a használója boldog mosolya mutassa miért is jó ez a termék. Tudjuk nem egyszerű képes tartalmat gyártani, de szánjunk rá több időt. Teszteljük le, hogy amin csak maga a termék szerepel az mennyi átkattintást hoz és amin egy boldog arc az mennyit.

Az unalmas termék képeket feldobhatjuk egy háttérrel. Például egy diffúzort kivághatunk egy klasszikus fehér háttérből és mögé helyezhetünk egy rózsa kertet. Ezzel átadjuk az életérzést az olvasó számára, hogy milyen hatást vált majd ki a termék belőle.

Ha elég jó a képünk lehet, hogy az olvasó el sem olvassa a hírlevelünket, hanem egyből továbbkattint a weboldalunkra. Egy képpel sokszor könnyebb őket meggyőzni, mint egy jól fogalmazott szöveggel.

Teszteljétek le az itt olvasott email marketing tippjeinket és írjátok meg tapasztalataitokat!

Leave a Reply