A hírlevél feliratkozás hogyanja

A hírlevél adatbázis építés, az email címek megszerzése, a hírlevélre történő feliratkoztatás kezdetben nem volt egy túlságosan bonyolult feladat. Csak kiraktál egy feliratkozási űrlapot és megrohamoztak az emberek. De ahogy telt és múlt az idő megváltoztak a dolgok. Komoly kihívást igénylő feladattá vált a hírlevél adatbázis építés az utóbbi években, mert senki sem akar már hírlevelekre feliratkozni. A jogi háttér szigorítása sem könnyíti meg a feliratkoztatási lehetőségeket, de egyben tisztítja is a piacot. Lehet, hogy furcsán hangzik, de én örülök ezeknek a szigorításoknak, mert ennek hatására tisztul a kép, mert fel van hígulva a piac. Rengeteg a kamu szakértő vagy az „e-mail adatbázis mester”, akik csak névleg szakértők a valóságban sajnos nem sokat konyítanak a szakmához.

Mi köze ennek, ezeknek a hírlevél bázis mechanizmushoz?

Van ennek köze a hírlevél feliratkozás mechanizmusához?

Mi köze van ennek a hírlevél feliratkozás mechanizmusához?

Ez most lehet, keményen hangzik, ezért erre felkészítelek… Lássuk be, Te sem örülnél, ha a Te területeden tevékenykedő amatőröknek és csalóknak köszönhetően nagyobb befektetések, nagyobb nehézségek árán tudnál új ügyfeleket szerezni. Hiszen Ők csak a rosszabb minőségű terméküket vagy szolgáltatásukat tudják sokkal olcsóbban eladni. Csak az akciókhoz értenek…  Ezzel rontják a tisztességes vállalkozók piacát, ami senkinek sem tesz jót. Mert a jó munkának értéke van, amit sajnos ezek az emberek elvesznek. Arról nem is beszélve, hogy a szakterület megítélésének sem tesz jót, hiszen aki egyszer találkozott egy kóklerrel, már nehezen bízik meg valaki másban. Függetlenül attól, hogy Te szakmailag valóban ott vagy a szeren.

Milyen hatása van ennek Rád és Ránk nézve?

Hírlevél feliratkozás

Hírlevél feliratkozás: sajnos itt is sok a szerencse vadász.

Persze az ügyfelek zöme végül téged választ, mert megtanulták a saját kárukon, hogy nem érdemes a kétes dolgokat erőltetni. Az olcsó mindig is gyenge minőség lesz, sőt egyre gyengébb. Olyat kell választani partnerül, aki képes bizonyítani, hogy a tőle kapott hírlevél adatbázis jó! Mert különben csak elvesztegetnek egy csomó időt, pénzt az emberek. Ezek a csirkefogók csak hátráltatják Őket! Egy szó mint száz, kihívásokkal teli a szakszerű hírlevél adatbázis építés, mert sok a szerencsevadász! Ráadásul ez csak Nekik jó, mert rosszul jár a megrendelő, rosszul járunk mi, akik korrektül végezzük ezt a munkát! De ennyit erről, jöjjön a lényeg: a hírlevél adatbázis építés!

Hogyan működik az adatbázis építés?

Feliratkozók gyűjtése? De hogyan?

Mi a hírlevél feliratkozás menete?

Nagyon változatos megoldásokkal, a lehetőségek tárházával tudsz feliratkozókat szerezni. Elhelyezhetsz egy popup ablakot a weboldaladon, készíthetsz tanfolyamot ahol szintén lehetőséget biztosítasz a feliratozásra, de akár még egy papír alapú kérdőív aljára is tehetsz egy pipálós részt, ahol kérheti a hírleveledet. Szerintem egy jó szakember nagyon sok eszközzel tud adatbázist építeni és ezeket mindig annak függvényében választja meg, hogy mire van szüksége egy vállalkozásnak.

Például egy szépségpari termékeket forgalmazó üzlet minden vásárlónak adhat egy szórólapot, amin van egy QR kód ahol, ha feliratkozik azonnal kap egy kupont.

Vagy egy sport márka részt vehet sport rendezvényeken. Ezeken a feliratkozásért cserében a résztvevők kapnak egy tombolát. A rendezvény végén pedig több nyereményt is kisorsolnak a tombolatulajdonosok között.

De akár egy barkács áruház is meghirdethet egy online ingyenes videó tanfolyamot, amire csak fel kell iratkozni. És a lelkes, de hozzá nem értő barkácsolók lelkesedni fognak az ötletért, magyarul feliratkoznak.

Az adatbázis építés lényeges elemei:

Ha önállóan fogsz bele, akkor szükséged lesz:

  • Egy vagy több csatornára, ahonnan jönnek az érdeklődők. (Ez lehet online és offline is. Minden csak kreativitás kérdése.)
  • Kreatív anyagokra: Video spotokra, bannerekre, hirdetésekre, szórólapokra, kérdőívekre, hírlevelekre. Bármire amivel megragadhatod az érdeklődők figyelmét.
  • Landing oldalra, ahol tud regisztrálni a hírleveledre.
  • Egy olyan hírlevél szoftverre, amelyik képes double optin (dupla megerősítés) rendszerben feliratkoztatni.
  • Valamint képes egy űrlapot is generálni, amit beilleszthetsz a landing oldaladra, ahová viszed az érdeklődőket.
  • A feliratkozás után küldenie kell egy e-mail-t, amiben található egy regisztrációt megerősítő link.
  • És persze nem utolsó sorban valamilyen motiváló ellenértékre! (kupon, ingyenes tanfolyam, ajándék…stb.)

Na de hogyan győzd meg Őket?

Hogyan tudod meggyőzni a feliratkozóidat?

Hírlevél feliratkozás: hogyan győzd meg Őket?

A fentiek elég egyszerűek, igaz? Kell egy csatorna, egy hirdetés egy érkezési oldal és jó sok motiváció. Ebben a részben az utolsó elemet, azaz a motivációt fogom mélyebben taglalni. Milyen mézes-mázos szöveggel tudod levenni Őket a lábukról? Valami olyat kell adnod az adataikért cserébe, amire szükségük van. Ez a legtöbb esetben valami félre tudás lesz. Például egy problémának a megoldása, egy olyan információ, amelyet még nem ismert előtte. Ám lehetőséged van más eszközökkel is motiválni Őket, mint: kupon, nyeremény, különleges akciók. Utóbbiak inkább gyengébb minőségű hírlevél bázisokhoz vezetnek, mivel azért akadnak nyereményvadászok az interneten, akik minden lehetséges nyereményjátékra regisztrálnak annak reményében, hogy egyszer övék lesz a fődíj. Ebben az esetben érdemes inkább nagyon specifikus ajándékot adni, ami valóban csak azoknak lesz érdekes, akik érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt.

Nagyon sok cég azzal rontja el, hogy iPhone-t, wellness hétvégét vagy robogót adnak fődíjként, még akkor is, ha ők biotermékekkel vagy masszázs fotelekkel foglalkoznak. Ilyen nyereményekre nagyon sokan jelentkeznek majd, azonban kevesen fognak később vásárolni.

Az ok? A miért? A Mert?

Adatbázis építés nyereményjátékkal.

Hírlevél feliratkozás: miért nem lesz jó az adatbázis nyereményjátékkel?

Azért fog így lenni, mert a szervező túlságosan kiszélesítette a célcsoportot az általános nyereményekkel. A specifikus nyereményekkel jobban körül tudod írni a célcsoportodat, így azok jönnek, akiknek az tényleg értéket képvisel.

Pl.: Egy Vegán és egyben Bio bolt Vegánoknak be akar vezetni egy Vegán/Bio speckó rizstejet. Akkor ezt adja nyereménynek a játékában. Mondjuk egy havi szükségletet kielégítő speckó, vegán rizstejet ajánl fel. Az biztos, hogy a csülkös bableves fanok nem fognak benevezni a nyereményjátékba, mert én inkább eszem csülköt és babot, mint rizstejet. Tehát ezzel szűkíted, rendesen becélzod a célcsoportodat. ÉS olyan játékosokat fogsz kapni, akik inkább hajlanak majd a vásárlásra is, mert eleve érdeklő őket a téma.

 

Persze… Nem azt mondom, hogy ezek a bázisok nem jók, de én jobbnak tartom a specifikusabbakat, ahogy azt a mellékelt példában szemléltettem.

Biztosan elég lesz ennyi motiváció? Hogyan győzheted meg, hogy rá nyomjon arra a bizonyos gombra? „Regisztrálok”…

Ez elég egyszerű, mert azt kell adnod neki amire szüksége van. Gondolj csak bele, miről szól az online marketing? A célzásról elsősorban! Tudod, hogy kiket szólítasz meg, ha mondjuk AdWords hirdetésben “cserépedény” kifejezésre hirdetsz? Ezek az emberek fontolgatják egy cserépedény megvásárlását, így a nekik címzett “Tudod miért jó cserépedényben tárolni az ételt?” hírlevél nagy valószínűséggel felkelti majd az érdeklődésüket.

Te mivel foglalkozol?

Bármivel foglalkozol Te is építhetsz saját adatbázist.

Hírlevél feliratkozás: az e-mail adatbázis építés mindenki számára jó lehetőség!

Asztalos, cukrász, műkörmös, burkoló, könyvelő, fodrász, cégvezető vagy? Bármivel is foglalkozol számodra is fen áll ez a lehetőség! Te is el tudsz készíteni egy landing oldalt, amelyen lehetőséged nyílik megfogni az embereket, akik a Te témád iránt érdeklődnek. Adhatsz Nekik olyan tudást, amit már régóta szerettek volna megszerezni, így szíves örömest feliratkoznak a hírleveledre, mert érdekli őket a téma. Kutatnak az információk után. Egy részük nem kéri a segítségedet majd. Nekik nem fogsz tudni eladni. És lesznek olyanok, akik nem akarnak önállóan azzal vesződni, ők lesznek a te embereid.

Te önállóan valósítanád meg vagy felkérsz szakértőnek? Kapcsolat menüpont alatt keress meg, ha időt akarsz megtakarítani.

 

6 hozzászólás

  1. Horváth Mátyás 2018-03-30 Reply
    • r.toth.laszlo 2018-06-26 Reply
  2. József.Sz 2018-04-04 Reply
  3. Mária 2018-04-06 Reply
  4. Diána 2020-06-05 Reply

Leave a Reply