Hírlevél marketing tanácsadás

Hírlevél marketing tanácsadás

A hírlevél marketing az egyik leghatékonyabb marketingcsatorna. Nem könnyű jól csinálni, de nagyon megéri az erőfeszítést. A jelentések rendszeresen azt mutatják, hogy a következetes hírlevél küldése az előfizetői bázisnak, vagy bérelt adatbázisoknak hosszú távon növekedést eredményez.

Az alábbi hírlevél marketing tanácsadás cikkünk keretein belül összeszedtünk a legfontosabb tippjeinket.

Kattintások a landolóra

A hírlevél üzeneteid lényege, hogy egy adott landoló oldalra, vagy weboldalra irányítsd a forgalmat.  Ez valóban ilyen egyszerű. Ha nem sikerül kattintásokat irányítani az oldaladra, akkor a hírlevél feliratkozóid, vagy a bérelt adatbázisban szereplő feliratkozók nem tudnak átalakulni vevőkké.

A landoló oldalra való forgalom irányításnak a kulcsa nagyon egyszerű: a hírlevélben legyen egy felhívás a cselekvésre vagyis más néven CTA. Az egynél több CTA csak eltereli az olvasó figyelmét, és megzavarja. Ha összezavarodnak, elhagyják a hírlevelet vagy kitörlik, de biztos, hogy nem az elvárt cselekvést hajtják majd végre.

hírlevél marketing

Ha szeretnéd, hogy a látogatóid egy konkrét dolgot hajtsanak végre, akkor tájékoztasd őket arról, hogy miért éri meg nekik, ha meglátogatják az adott oldalt. A felhasználói élmény javításának érdekében a hírlevélnek, a CTA-nak és a végső oldalnak egybe kell esnie.

Megéri arra törekedni, hogy megegyező CTA-t használj a hírlevélben, de ne riadj meg attól, hogy több helyen is elhelyezd. Megjelenítheted a hírlevél elején, a közepén és a vége felé is emlékeztetheted rá újra a feliratkozóidat.

Kérd meg a feliratkozóidat, hogy írják meg véleményüket

A hírlevél marketing kinyitja az ajtót a lehetséges ügyfeleiddel folytatott tartalmas információcsere előtt. Valódi ügyfelekről beszélünk, akiket tényleg érdekel a céged. Ezt szem előtt tartva többféle módon ösztönözheted ezt az beszélgetést:

  •     Csábító hírlevél tárgysorok. Beszélj közvetlenül az ügyfeleidhez, és ajánlj nekik valamit, ami exkluzív. Ezt legmegfelelőbben az automata személyre szabással érheted el.
  •     Használd a saját, egyedi hangod. Azért, mert valaki megnyitotta a hírleveled, még nem jelenti azt, hogy ténylegesen el is olvassa. Figyelj arra, hogy a leveled úgy hangozzon, mintha egy igazi embertől érkezne, nem pedig egy automata robottól.
  •     Célzott tartalom. A hírlevél marketing legjobb módja, hogy a feliratkozó listákat a feliratkozók jellemzői szerint szegmentálod. Ez segít az egyes szegmensek igényeinek és érdeklődésének releváns üzenetek megalkotását, így nagy valószínűséggel lesznek a vásárlóid, vagy vesznek részt az akcióidban, és jó esetben öregbítik a vállalkozásod hírét is.
email marketing

A hangsúly itt az, hogy a feliratkozók válaszoljanak. Ez jelentheti azt is, hogy csak egy linkre kattintanak, vagy kitöltenek egy űrlapot, de ha lehetséges, sarkalld őket arra, hogy valóban válaszoljanak a hírlevélre.  Ez a leghatékonyabb módja annak, hogy megmutasd, foglalkozol azzal, mit gondolnak az ügyfeleid, valamint hasznos adatokat gyűjts a szokásaikról, vagy a vállalkozásodhoz fűződő viszonyukról.

Légy egyedi!

Jó tipp, hogy ha lehet, személyes elemeket adj a hírlevélhez. Címezd a leveled név szerint feliratkozóknak. Úgy fogalmazd meg az hírlevelet, hogy foglalkozz az őket érdeklő ügyekkel és igényeikkel is. Ezek a trükkök nem csak egyre gyakoribbak a hírlevél marketing területén, de egyre elvártabbak is.

Több módja van az egyediség elérésének:

  •     A legtöbb hírlevélküldő eszköz megengedi, hogy olyan kódokat használj, amiket a hírlevél küldésekor a címzett neve helyettesít.
  •     Legyenek egyediek a tárgysorok, már itt igyekezz megszólítani az ügyfeleket.

Hírlevél design elemek

Talán vannak akik számára egyértelműnek hangzik, de meglepődnél, ha tudnád, hogy mennyi vállalkozás küld olyan hírleveleket, amik úgy néznek ki, mint az amatőr weboldalak a 2000-es évekből. Ha már egyszer lebilincselő tárgysorokkal vonzottad a hírleveled olvasóit, hogy megnyissák a leveledet, nagyon fontos, hogy fenntartsd az érdeklődésüket, hogy legközelebb is olvassák.

Hogyan érheted ezt el?

  •    Használj viszonylag rövid bekezdéseket, és figyelj arra, hogy a kulcsszavak és az ügyfelek számára fontos kifejezések lényegre törő helyen legyenek.
  •    Tartalmazzon lista elemeket, hogy az ügyfelek könnyebben át tudják tekinteni a fontos tartalmakat.
edm hírlevél marketing

    Ne használj sok képet – ha azt akarod, hogy azok jól leírják a mondanivalódat, ne átvegyék a tartalmat. Emellett egyes hírlevél szolgáltatók letiltják a képeket, vagy spam-ként kezelik őket. Vagyis, úgy kell összeállítanod, hogy a hírlevelednek akkor is legyen értelme, ha a képeket valamiért nem tölti be.

Linkeljen a közösségi oldalaidra

Az ügyfelek ösztönzése arra, hogy a social médián keresztül is kapcsolatba lépjenek a cégeddel, a hírlevél marketing tortájának egyik legfontosabb szelete kell, hogy legyen. Ezért a legideálisabb az, ha kirakod a social médiára mutató linkeket is a felhívás mellett, hogy osszák meg ezt az ajánlatot a követőikkel és ismerőseikkel.

Ez nem csak egy újabb reklámozási lehetőséget biztosít, hanem bizalmat is épít a cég és közönsége között. Ha egy olvasó már megadta az e-mail címét, jó eséllyel követni fogja vállalkozásod a social médiában is. Könnyítsd meg számukra, hogy megtaláljanak más oldalakon is!

    Figyelj arra, hogy hírleveleid jól nézzenek ki mobil és más eszközökön is. Felmérések szerint a hírlevelek több mint 80%-át okostelefonokon nyitják meg, vagyis rendkívül fontos, hogy reszponzívak legyenek!

social media marketing

Tesztelj a hírlevél kiküldése előtt

Ha azt akarod, hogy feliratkozóid elolvassák és rákattintsanak a hírleveledben található linkekre, akkor meg kell bizonyosodnod arról, hogy az összes elküldött hírlevél megfelelően működik. Ellenőrizd akár többször is, hogy az összes üzenet úgy nézzen ki, ahogyan akartad. Legjobb,  ha elsőként elküldöd őket a munkatársaknak. Lehetőleg több különböző hírlevél küldő kliensben és szolgáltatónál is (Outlook, a Gmail vagy Yahoo), illetve több mobileszközön is meg kell nézni őket.

Ez a legmegfelelőbb gyakorlat a hírlevél marketingkampányok ellenőrzésének esetében. Hírleveleket küldeni a tartalom kétszeri ellenőrzése nélkül olyan, mintha egy business megbeszélésre úgy mennénk, hogy sötétben öltöztünk volna fel. Ha nem sikerül, nem csak irrelevánsnak, de szakszerűtlennek is fog tűnni!

Ha vállalkozásod a hírlevél marketingben rejlő lehetőségek révén szeretne tovább növekedni, egy teljes körű szolgáltatást nyújtó hírlevél marketing ügynökséghez történő kiszervezéssel felgyorsíthatod erőfeszítéseidet. A Pallas Communication csapata teljes körű hírlevél marketinget kínál, amely magában foglalja a listaépítést, a hírlevél kampányokat, az analitikát és a tartalomkészítést is B2B – B2C vonalon. Ha megfelelő csapat kezére bízod az e-mail marketinged garantált, hogy minden egyes befektetett forintod után megtérülést tapasztalsz! Ne hagyd az asztalon ezt a megtérülési lehetőséget!

Ha szükséged van profi segítségre hírlevél marketingedben keress fel minket!

Leave a Reply