Te mit tapasztalsz, amikor a fiókodba érkező hírleveleket olvasod? Hány százalékuk olyan, amivel szívesen töltöd az idődet? Vagy egyáltalán hányat nyitsz meg azok közül, amikre feliratkoztál? Mivel én is rendszeresen kapok ilyen leveleket tisztában vagyok vele (és most senkit nem akarok megbántani), hogy nagy többségük igen gyenge minőségű mind marketing mind szövegírói szemszögből nézve. Szeretnél kitűnni ezek a levelek közül? Akkor a legjobb helyen jársz!
AZ EGYIK NAGY GOND, HOGY NINCSENEK KITŰZÖTT CÉLOK
Szakmai szemmel nézve nagyon sok levélnél azt tapasztalom, hogy a megírása előtt nem határozták meg a konkrét konverziós célokat. Ez azt jelenti, hogy nincs egy pontos célja a leveleknek, hanem egyszerre többet szeretnének elérni velük. Ezzel az a nagy baj, hogy így az Olvasók nem is tudják pontosan, hogy mit kellene tenniük és miért kapták az adott marketing levelet. Sok cégvezetőnek nincs ideje a hírlevelek megírásával foglalkozni, így egy üzeneten belül szeretnének több dolgot elérni remélve, hogy kevesebb munkával több eredményhez jutnak majd. Azonban ezzel a logikával csak azt érik el, hogy egyik sem teljesül majd.
SZÖVEGÍRÓI SZEMMEL NÉZVE IS VANNAK KIVETNI VALÓK
Gyakorta olvasok nagyon sablonos és elcsépelt frázisokat, amikkel már nem lehet semmilyen hatást elérni, hiszen 100 másik levélben már ugyan ezeket az ígéreteket, ajánlatokat kapták. Emellett maga a megfogalmazás is gyakran nagyon hanyag. Ez alatt azt értem, hogy érezhető rajta a szakértelem és a tervezés hiánya. Persze nem várható el senkitől, hogy mindenhez értsen és szövegíróként is profi legyen.
CÍMSOR
A hírlevél címsora az a terület, amivel még a profi szövegíróknak is gyakran meggyűlik a baja. Miért van ez így, hiszen csak egy mondatról van szó? Éppen ez az egyik nehezítő tényező, hiszen néhány szó segítségével kell felhívni a figyelmet, motivációt nyújtani és kitűnni a többi hírlevél közül. Ha nem sikerül jól a címsor, az a teljes hírlevél sorsát megpecsételi, hiszen ha nem olvassák el, akkor teljesen mindegy, hogy mit tartalmaz maga a levél. Te már tudod, hogy mik a jó címsor ismérvei? (címsor blogbejegyzés link) Ha még nem, akkor mindenképpen olvasd el az erről szóló cikkemet.
KÉPEK HASZNÁLATA
A képek a hírlevelekben egy nagyon sarkalatos pontja a hírlevél szövegírásnak, mert szükség van rájuk, de egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan használjuk. Az egyik nagy hiba ezen a területen, amit rendszeresen tapasztalok az az, hogy az egész hírlevél egy képből áll. Egy kép a hírlevél tartalma, amire rászerkesztik a mondanivalót. Ezzel az a gond, hogy nem minden felhasználó fiókjában jelenik meg, így ha meg is nyitja a hírlevelet nem biztos, hogy el tudja olvasni annak tartalmát. Miért van ez így? Ezt is megtudhatod az ezt a témát boncolgató bejegyzésemből.
Kérdések melyekre tudnod kell a választ, ha szeretnél jól hírlevelezni:
- Milyen hosszú legyen a szöveges tartalom?
- Mennyi képet érdemes és kell használni?
- Honnan szerezhetsz képeket a hírlevélbe?
- Hol helyezd el a call to action gombokat?
- Kell landing oldal a hírlevelednek?
- Mitől lesz jó a hírleveled címsora?
- Tudod, hogy milyen programok segítségével érdemes a tartalmi részt szerkeszteni?
Te tudod ezekre a kérdésekre a választ? Ha igen az nagyon jó, mert az azt jelenti, hogy már egészen jó ismereteid vannak a hírlevél szövegírás terén. Azonban ha már csak 1-2 akad, amikre nem tudsz választ adni, akkor bizony érdemes elgondolkodnod a kiszervezésen. Mert ezek mind olyan alapvető kérdések melyek ha nem ismered a választ, akkor nagyon nehéz munkád lesz. És nem csak nagyon meg kell küzdened a jó végeredményért, de kétségessé is válik a hírleveled sikere.
Remélem ezt nem érzed sértésnek, hiszen Te is biztosan 100 olyan kérdést tudnál feltenni a te szakterületeddel kapcsolatban, amire én nem tudnék választ adni. De ez így is van jól. Te ahhoz értesz nagyon jól, amivel Te foglalkozol én pedig a saját szakterületemen vagyok. Éppen ezért tudok segíteni Neked a hírlevél kiküldésben. Nekem ezen a területen már nagyon sok éves szakmai tapasztalatom. Nagyon sok e-mail adatbázist építette már fel és az általam megírt és kiküldött hírlevelek száma már biztosan meghaladja az ezret. Ezért merem biztosan állítani, hogy nálam jó kezekben lesz a céged e-mail marketingje.