Review Title
-
Criteria 1 - 8/108/10
-
Criteria 2 - 6.3/106.3/10
-
Criteria 3 - 4.2/104.2/10
User Review
( votes)Mind annyian kapunk hírleveleket. Te is, én is. Ez tény! Így biztosan Neked is van már egy kialakult véleményed arról, hogy milyen egy jó hírlevél szövege. Vannak olyanok, amiket szívesebben olvasol és olyanok, amiket kevésbé. Ezek mögött (vagy legalább is a jobbak mögött biztosan) szakmai döntések vannak. Azért, hogy egy picit Te is átláthass a szitán, most egy kicsit bevezetlek a hírlevél szövegírás rejtelmeibe.
Egy jó hírlevél mindig őszinte

Hírlevél szövegírás: légy őszinte
Lehet, hogy ez evidenciának hangzik, de nem minden ember számára egyértelmű ez. És ez nem csak a konkrét hazugságokat jelenti, hanem a nagyzolásokat, a kisebb torzításokat vagy az igazság elhallgatását is. Valószínűleg ezért is vezették törvénybe, hogy csak akkor állíthatja magáról egy cég, hogy a legjobb, leggyorsabb, vagy az Ő mosószere a leghatékonyabb, ha azt alá is tudja hivatalosan támasztani. Bár nyilván nem áll ott mögötted senki és nem ellenőrzi, hogy mit gépelsz, de ettől függetlenül is elcsépelt és gagyi hatást kelt túlnyomni saját magunkat. Minden vállalkozásnak vannak erősségei és ezeket hangsúlyozni is kell, de sokkal jobb, ha ezt tényekkel teszed!
Gondolok it arra, hogy ha a Ti erősségetek a gyorsaság, akkor ne azt írd bele, hogy Ti vagytok a piacon a leggyorsabb futárszolgálat hanem, hogy Ti 1 órán belül házhoz tudtok szállítani. Az előbbi az megfoghatatlan, de az utóbbi kijelentésével valamilyen szinten garanciát vállalsz erre.
Nem elad, hanem szórakoztat

Hírlevél szövegírás: nem csak értékesíteni kell!
A hatékony hírlevél szövegről nem sugárzik a profitorientáltság. Mivel lassan a csapból is a reklámok folynak az emberek nem szeretnek még szabad idejükben is reklámokat olvasgatni. Így törekedj arra, hogy olvasmányos, érdekes, lebilincselő szövegeket készíts. Ez most bonyolultnak hangzik? Nem is könnyű, de azért nem kivitelezhetetlen.
Persze van az a helyzet, amikor nem kell magadat annyira törnöd a megfogalmazáson, mert az akciód vagy a terméked mindent visz. Például, ha egy 70%-os 1 napos leárazásra készülsz, akkor ott minden más csak elcsépelt szó lesz, mert az olvasódat úgy is csak azt látja majd, hogy: 70% kedvezmény.
A hírlevél szövegírás egyik pillére: AIDA modell

Hírlevél szövegírás: AIDA modell
A hatékony szövegírás terén az AIDA modell az, amire támaszkodhatunk. A lassan 100 éves rendszer E.K. Strong tollából pattant ki. Lássuk mit is takar ez pontosan.
Attention – figyelem
Interest – érdeklődés
Desire – vágy
Action – aktiválás
Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy a szöveg olvasása közben a fenti érzelmeken kell átesnie az olvasónak. Legelőször keltsd fel a figyelmét, majd az érdeklődését, ezután kelts benne vágyat a terméked vagy a szolgáltatásod iránt és végül aktivizáld, azaz add meg Neki a végső löketet a vásárláshoz.
Már a címsornál eldől minden

Hírlevél szövegírás: a mindent eldöntő címsor.
Elég gyakran szoktam hangsúlyozni, hogy a címsor a hírlevél legnehezebb része, hiszen ha ezzel nem sikerül lebilincselned az olvasód, akkor sose nyitja meg a hírleveled. És akkor ugye mindegy is, hogy milyen lett a tartalmi rész. Ha ez megvan, akkor a hírleveled első szakaszára kell nagyon koncentrálnod. Már az első néhány sorban adnod kell valamit, ami miatt tovább olvas majd. Éppen ezért ne csigázd sokáig és néhány mondat után dobd be, amid van Persze nem kell mindent elmondani az első 3 sorban, elég ha később kifejted. Ezzel valósul meg az AIDA modell első része: Attention – azaz figyelem felkeltés. Azután ha haladsz tovább elkezdhetsz mélyebben elmerülni a témában és egyre többet adni az infókból, amikkel tovább fokozod a kíváncsiságát. Majd jöhetnek az előnyök, meg az érvek, amik melletted szólnak és végül mutasd meg, hogyan élhet a nagyszerű ajánlatoddal.
Bár nem minden hírlevéllel kell értékesítened, de minden esetben értéket kell adnod. Ez lehet egy nagyon hasznos információ a termékeddel kapcsolatban. Például a karácsonyi időszakban adhatsz ajándék ötleteket a termékeid közül és azt is megmondhatod, hogy kinek javaslod őket. Vagy bemutathatod, hogy hogyan használhatja fel a terméked. A hírlevél szövegírás terén is csak a kreativitásod szabhat határt a munkád során.
Köszönöm a cikket, jöttek új gondolatok. Mind annyian kapunk hírleveleket, írod… De mennyit! 🙂 A minőségük és az érzelmi töltetük azonban nevetségesen alacsony. Talán ennek köszönhető az, hogy a vállalkozók többsége úgy gondolja, hogy a hírlevelek már nem elég hatékonyak. Közlöm, hogy más hirdetési csatornák, eszközök sem hatékonyak, ha ilyen gyatrán bánnak velük. Éppen ezért mi mindig fokozott figyelemmel, fegyelemmel és taktikákkal dolgozzuk ki a leveleinket. Nem bízzuk juniorra, hiszen a cégünknek a legnagyobb értéke a marketing adatbázisunk. Sajnos a cégek többsége nem éri fel ésszel, hogy milyen fantasztikusan jól élhetne, ha jól kezelni a bázisait, az ügyfeleit…
Szerintem a szövegírásban a cím a legneccesebb. Persze a jó tartalom is fontos, de a jó címsor nélkül senki nem fogja elolvasni, amit írtál!
Hírlevelezéssel már nem érdemes foglalkozni. Sokan ezt gondolják az email marketingről. A mi értékesítésünk 15-20%-a még mindig ennek köszönhető. A lényeg, hogy tényleg kreatívnak kell lenni és érzelmi szálakat kell a logikus gondolatokkal vegyíteni.
Ez is egy jó cikk lett! Azt hiszem sokat fogok itt még olvasgatni ebéd szünetben. Szerintem fontos az e-mail marketing jelenléte egy vállalkozás életében!
Néha elbizonytalanodok a hírlevél marketinggel kapcsolatban, hiszen én is csak ritkán olvasok hírleveleket. Azonban be kell, hogy valljam, ha már hírlevelet olvasok, akkor komolyan érdekel a tartalma. Szóval… lehet értelme 😀
Kösz a cikket! Jó lett