13 szuper hírlevél marketing tipp

A hírlevél marketingről évek óta terjeng az a pletyka miszerint már nincs létjogosultsága és jobb nem is törődni vele. Sajnos vannak, akik elhiszik, de szerencsére nagyon sokan tudják, hogy ez badarság. Mivel ezt a bejegyzést, így Te azon jól tájékozott vállalkozók közé tartozol, akik tudják, hogy ez nem igaz. Lehet, hogy már küldtél is ki hírlevelet, de az is lehet, hogy még csak gondolkozol rajta. Legyen bárhogy is az alábbi 15 tipp a segítségedre lesz.

  1. Jó alap nélkül házat se építünk!

Hírlevél marketing tipp: e-mail adatbázis építés

Hírlevél marketing tipp: adatbázis építés

Ebben az esetben a jó alapot egy egyedileg felépített és nagyon jól karbantartott címlista jelenti. Tudom, hogy ez olyan közhelynek hangzik, de hidd el sokan nem tudják mi fán terem egy jó címlista. Sőt, sajnos rengeteg ember azt se látta még be, hogy mennyire károsak a spam levelek. Nem csak a saját cége, de a marketing szakmára nézve is. Ezért is szögezem már le a legelején, hogy a jó címlistát nem egy néhány tízezer forintos több ezer címet tartalmazó előre elkészített listán értem. Hanem egy olyan e-mail adatbázison, ami egyedileg Neked készült és csak olyan emberek vannak rajta, akik valóban fel is iratkoztak és érdeklődnek a tevékenységed iránt.

  1. Ami még a szövegírókon is képes kifogni

Hírlevél marketing tipp: a jó címsor

Hírlevél marketing tipp: a címsor

Ez nem más, mint a címsor, ez néhány szó fogja eldönteni, hogy az emberek elolvassák, vagy a kukába teszik az üzeneteidet. Biztosan Te is nagyon sok hírlevelet kapsz nap mint nap a postafiókodba és mérget veszek rá, hogy a tízedét sem olvasod el. Ez érthető is, hiszen ha naponta csak 8-10 hírlevelet kapsz (és az emberek zöméhez ennél sokkal többet juttatnak el), akkor nyilván nem olvasod el mindet. Nincs rá időd, ami teljesen érthető is, hiszen cégvezetőként 100 más dologgal kell foglalkoznod. De mi az, ami eldönti, hogy melyiket nyitod meg? Vagy a küldő cég, mert mondjuk vártál egy kedvezményt esetleg egy tananyagot vagy a címsor. Igaz?

  1. A hírleveled első szavai

A hírlevled első sorai nagyon fontosak

Hírlevél marketing tipp: figyelj az első sorokra

A címsor mezőben, a megadott cím mellett, ha még marad hely, akkor a leveled első néhány szava kerül be. Ezekkel a szavakkal ráerősíthetsz a címsorod tartalmára vagy teljesen össze is zavarhatod az olvasód. Gondolom nem fog meglepni, hogy ha azt mondom a második esetben sokkal kisebb sikerre kell számítanod. Éppen ezért ezeket a szavakat is úgy válaszd meg, hogy összhangban legyenek a címsoroddal.

  1. Adj el! De mégse! Vagyis mégis…

A hírleveledel ne azt éreztesd hogy csak eladni akarsz

Ne csak értékesíts a hírleveleddel

Akkor most mit is kellene csinálnod? Hiszen az e-mail marketing végső célja általában az értékesítés és a bevételek növelése. Csak, hogy a folyamatos reklám dömping miatt az emberek mára immunissá váltak a reklámokra. Gondolj csak bele, sétálsz az utcán és óriás plakátokkal, hirdető táblákkal, reklám újságokkal, szórólapokkal találkozol. Beülsz a kocsidba, bekapcsolod a rádiót és ott is minden szám után elhangzik egy reklám, hazaérsz, bekapcsolod a TV-t és ott is ott vannak a reklámok. Felmész a Facebookra ott vannak a reklámok……

Az emberek nem akarnak ennyi reklámot látni! Így, akkor leszel a legügyesebb, ha néha úgy reklámozol, hogy annak ne legyen reklám hangulata. Manapság nagyon fontos, hogy az értékesítést sok-sok szórakozással hígítsuk.

  1. Légy kreatív akár Andersen

Storytelling a hírlevélben

Storytelling

Tudod mit jelen az, hogy storyteling? Ez azt jelenti, hogy egy történetet mesélsz el az olvasódnak. Ez lehet egy olyan esemény, ami veled történt meg vagy egy fikció. Így sokkal érdekesebb köntösbe burkolhatod az átadni kívánt információkat.

  1. Képek a hírlevélben

Képek a hírlevélbenképek haszálata a hírlevelekben

A képek használata a hírlevélben

Az az igazság, hogy mostanra szinte kötelező minden szöveges tartalmat képekkel, videókkal higitani. Nincs ezen, mit szépíteni az emberek nem szeretnek olvasni. Ezért valamilyen módon emészthetőbbé kell tenni őket. Ez ugyan úgy igaz a hírlevelekre is. Azonban a hírlevelekben elhelyezett képekkel van egy kis gond, nem mindig jelennek meg vagy éppen hátráltatják a kiküldést. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne használ képeket, mert nagyon is kellenek, csak tartsd szem előtt az erre vonatkozó szabályokat.

  1. Valódi értéket képviselj

Hírlevél marketing tipp: adj értéket

Ez elsőre biztosan evidensnek hangzik, azonban annyira mégsem az. Gyakran találkozok olyan hírlevelekkel, amin látszik, hogy csak kényszerből lett kiküldve, hogy melegen tartsa a listáját vagy éppen számomra irreleváns információkat tartalmaz. Az ilyen hírlevelekkel csak azt lehet elérni, hogy nagyon hamar megfogyatkozik majd az adatbázisod.

  1. Mindig legyen landing oldalad

landing oldal

Midig legyen landing oldalad!

Itt is még mindig sokan elrontják, hogy a hírlevél érkezési oldalaként egy irreleváns weboldalt adnak meg abban a reményben, hogy a főoldalon található több termék közül, majd más is felkelti az érdeklődésüket. Azonban ez egy elég nagyon rossz taktika! Bármilyen marketing tevékenységbe is fogsz, tartsd szem előtt, hogy az emberek sietnek és nincs idejük megkeresgélni.

  1. Tedd lehetővé a feliratkozást!

tedd lehetősvé a feliratkozást

Könnyítsd meg a feliratkozást

Milyen furcsa kijelentés, igaz? Hiszen ki az a bolond, aki ellehetetlenítené a saját e-mail marketingjét. Azonban mégis akadnak olyanok, akik akaratukon kívül gördítenek akadályokat a feliratkozni kívánók elé. Én magam is gyakran találkozok olyan weboldalakkal, ahol csak valahol az oldalsávban vagy a láblécben tudnék feliratkozni. Adj erre több helyen is lehetőséget, persze úgy, hogy azzal még ne zavard az érdeklődőidet.

  1. Ne feledkezz el a konverziókról

Hírlevél konverziók

Figyelj a konverziókra!

A konverzió meghatározása legyen a legelső a hírlevél írás folyamatában. Minden hírlevelet úgy írj meg, hogy annak legyen egy világos célja. Ez ne csak számodra, hanem az olvasódnak is legyen egyértelmű és buzdítsd is Őket ennek az elvégzésére.

  1. Ne légy egysíkú

hírlevél marketing tippek

Ne legyél unalmas!

Ne mindig ugyan olyan tartalmú hírleveleket küldj ki. Legyenek köztük csak szövegesek, képesek és videót tartalmazók is. Legyen közte olyan ami márkát épít, ami értékesít és amivel egyszerűen csak hasznos információkat adsz át.

  1. Ne feledkezz el a leiratkozás lehetőségéről

Hírlevél marketing tipp: Ne feledkezz el a leiratkozás lehetőségéről!

Ez nem csak egy megszívlelendő jó tanács, hanem egy roppant fontos szabály! Bár e felett is akadnak, akik szeretnek átsiklani, de ha nem szeretnéd összeakasztani a bajuszod a törvénnyel, akkor jobban teszed, ha nem siklassz át efelett a lényeges rész felett.

  1. Ellenőrizz

Mielőtt kiküldöd a hírleveled mindig vess rá még egy pillantást!

Az utolsó lépés mindig legyen az ellenőrzés. Nézd meg, hogy rendben van a helyesírás, minden gomb és link működik, megjelennek e a képek, van e lehetőség leiratkozást és stb.

 

 

 

 

5 hozzászólás

  1. Péter 2018-05-08 Reply
    • Pál 2018-05-21 Reply
  2. A hírlevél író 2018-05-22 Reply
  3. Alex 2018-06-01 Reply
    • A hírlevél író 2018-06-02 Reply

Leave a Reply