Hírlevél marketing NE TEDD lista

A hírlevél kiküldés még nem garancia arra, hogy özönlenek majd az érdeklődők. Bár ez egy igazán jó módszer, mégis csak akkor lesz hatékony, ha tisztában vagy vele, hogyan csináld. Az internet tele van olyan cikkekel (nálunk is olvashatsz róla bőven), ahol leírják/ leírjuk hogyan kell csinálni. Azonban azt már sokkal kevesebben mondják el, hogy mit ne tegyél. Ezért én most összeállítottam Neked egy listát, amiben a legáltalánosabb problémákat veszem sorra.

Hírlevél marketing tanácsok

Ne írj hírlevelet túl gyakran.

A kevesebb néha több, ahogyan a mondás is tartja. Ez ebben az esetben is igaz. Persze, ha túl ritkán kommunikálsz az sem jó. Arra kell törekedned, hogy megtaláld az egyensúlyt. Minden célcsoportnak megvan az a hírlevél szám, amit szívesen vesznek. Persze ezt befolyásolja a levelek tartalma is. Heti 1-2 hírlevélnél csak nagyon indokolt esetben írj több üzenetet, mondjuk, ha egy gyorstalpaló tanfolyamot indítottál. Persze vannak listák, amik ennél többet is elbírhatnak, de vannak, amik ennél lényegesen kevesebbtől is besokallnak. Válaszd ki, nálad melyik működik.

Ne írj túl hosszú üzeneteket.

Egy cikk akár lehet 3-4-5-10 ezer karakteres is, de egy hírlevélben ez már nem működik. Ha hosszabb mondanivalód van, akkor vezesd be a hírlevélben és irányítsd át a teljes tartalomra. Vagy ami még jobb, készíts róla videót. Manapság a mozgóképes tartalom nagyon menő, és a segítségével igazán hosszú szövegeket is átadhatsz néhány percben. Ez utóbbi esetben azt javaslom, hogy a hírlevélben csak vezesd be a videót és egy link segítségével vidd őket át a honlapodra, ahol meg is nézhetik. Ez két szempontból is jobb. Egyrészről a videó nem fogja megnehezíteni a hírlevél kiküldésed, másrészről a honlapod látogatottsága is nő.

Ne csak reklámozz!

Erről már biztosan írtam a blogon és még többször fogok is, mert egy elég fontos kérdés és sokan elhibázzák. Gyakran találkozok vele, hogy a cégek, csak az éppen aktuális akciókat, új termékeket küldik ki. Vagy állandóan vásárlásra buzdítanak. Nincs idejük vagy ötletük mást kivitelezni. Csak, hogy sajnos ez nagyon unalmas az olvasóknak. Lehet, hogy nem iratkoznak le, de az biztos, hogy néhány levél után elvész a lelkesedés (ha csak nem tudsz minden alkalommal észvesztően jó ajánlatokkal előállni) és már nem nyitják meg az üzeneteket. Ezért azt javaslom, hogy ha nem tudsz mással előállni, akkor inkább bízd egy profira a hírlevél marketinged.

Ne használj elavult, nem működő linkeket.

Lehet, elsőre furcsán hangzik, de már nem egy üzenetben találkoztam vele, hogy a gomb vagy a megadott link nem működött. Ezzel gyakorlatilag a hírlevél elveszíti a funkcióját. És itt gyorsan át is ugornék ennek a hibának a forrására, ami a következő pont lesz a listán.

Soha, de tényleg soha nem küld ki az üzenetet teszt nélkül!

Tudom, hogy szorít az idő, és rengeteg más dolgod van még, de Tedd meg magadnak és a listádnak az a szívességet, hogy mielőtt kiküldöd a hírleveled átolvasod és leteszteled. Szánd rá azt a plusz 15-20 percet, hogy a végeredmény tökéletes legyen.

Nem akarlak egyszerre nagyon leterhelni, így most hirtelen legyen ennyi. Úgy gondolom így is van mit átgondolni. De hamarosan érkezik a folytatás, amiben még több hasznos tanácsot olvashatsz arra vonatkozóan milyen hibákat érdemes elkerülni.

Ha úgy érzed, segítségre van szükséged a hírleveled megtervezésében és kiküldésében nézd meg milyen megoldásaim vannak számodra.

Leave a Reply