Hírlevél marketing NE TEDD – pt. 2.

Az előző cikkben az önellenőrzés fontosságánál hagytam abba. A mostani írásomban is több olyan kardinális pontot fogok említeni, amikkel már többször találkoztam, és szeretnék Neked segíteni, hogy Te ne követhesd el ezeket.

A figyelemfelhívás kell, de ne legyen túl sok.

Már írtam róla, hogy érdemes a cikkekben kiemelni a fontosabb szavakat, hogy így könnyebb legyen átfutni a cikket. De sajnos vannak, akik úgy gondolják, hogy a minden kiemelése a legjobb és az egész üzenetet valamilyen nagyon rikító színű betűvel írják. Vagy olyan hátteret választanak neki, amitől kifolyik az olvasó szeme. Ez már nem figyelemfelhívó, hanem irritáló. Ennek következtében az ilyen leveleket kiküldők nem nagyon számíthatnak konverziókra. Viszont az olvasók zöme egy éltre megjegyzi a kiküldő nevét, és soha többé nem nyitja meg az üzeneteit.

Engedd el, akit el kell.

Tudom, hogy a listáról elveszíteni a nehezen megszerzett feliratozókat nagyon nem jó érzés, de hidd el, hogy több szempontból is jobban jársz, ha elengeded azt, aki menni akar. Egyrészről azért, mert törvényileg is büntetendő a leiratkozás lehetőségének elmulasztása. Bár sajnos vannak cégek, akik itt is megtalálják a kiskaput és a lehetőséget ugyan megadják, de úgy megnehezítik, hogy csak nagyon kevesen szenvedik végig a procedúrát. Másrészről pedig nagyon megsértheted azokat, akik szeretnének távozni a listádról, de nem tehetik meg. Ha hagyod őket elmenni még megvan az esélye, hogy visszatér, de ha erőszakkal tartod ott csak haragosokat szerzel.

Ne ígérj olyat, amit nem tartasz be.

Ha a tárgymeződben azt ígéred, hogy óriási akcióval fog találkozni, akkor nehogy egy 10%-os kedvezménnyel állj elő, mert annak nagyon nem fognak örülni. A lenyűgöző címsor jó, de csak addig, amíg olyat állítasz benne, ami igaz is, külön hatásvadásszá válik, amit már egyre kevésbé tolerálnak az emberek. Lehet, hogy 1-2 hírlevél erejéig még működik ez a módszer, de sokkal több rosszallód lesz ennek köszönhetően, mint ahány új vásárlód.

Ne csak a kiküldéssel foglalkozz.

Az elmúlt évek során már jó néhány vállalkozásnak segítettem az e-mail marketingben és nem egyszer találkoztam ezzel a problémával. Sőt, még néha azoknál a cégeknél is jó látható volt, akik csak hírleveleket küldtek nekem. Sok, a marketingben járatlanabb vállalkozás követi el azt a hibát, hogy csak sorra küldi az üzeneteket, fogadja az érdeklődőket, de valójában nem foglalkozik a hírlevelek teljesítményével. Nem vizsgálja meg, hogy melyik hírlevél, szövegrész, kép vagy gomb működött a legjobban vagy legrosszabbul. Pedig ez nagyon fontos, hiszen csak így van lehetőség a fejlődésre. Látni kell mi az, ami jól sikerült és a hibákat is, hogy a lehető legjobbat hozhasd ki a kampányaidból.

Ezek voltak a leggyakoribb hírlevél bakik. Kövesd nyomon az írásaimat és még nagyon sok érdekességgel találkozol majd.

Leave a Reply