Az AIDA modellen túl…

AZ AIDA modell egy sokak számára ismert szövegírói formula, ami segít felépíteni egy értékesítési célú tartalmat. Sokan nem is tudják, de még számos hasonló modell létezik, amik nagyon jó mankóként szolgálnak a munkádhoz. Most megosztok Veled három másikat közülük.

PAS (Problem, Agitate, Solve)

Probléma- Problem

Ez egy nagyon hatásos nyitás! Ebben a részben meg kell fogalmaznod a célközönséged azon fő problémáját, amire Te tudod a választ.

Agitate- Felkavar

Ezzel a szakasszal gyakorlatilag fel kell kavarnod az Olvasó érzelmeit és bemutatni, hogy milyen sok hátránya származik abból, ha nem talál megoldást az általad bemutatott problémára.

Megoldás- Solve

Ennek a modellnek az utolsó szekciójában az a dolgod, hogy bemutasd Te hogyan fogod megoldani a problémáját a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal.

ACCA (Awareness, Comprehension, Conviction, Action)

Figyelemfehívás- Awareness

Itt nyilvánvalóan az olvasó figyelmének a megragadása a cél, hogy a szöveg többi részével eladhasd a terméked/ szolgáltatásod.

Megértés- Comprehension

Ebben a részben azt kell elmagyaráznod, hogy miért jó Neki a terméked/ szolgáltatásod. Nagyon fontos, hogy ne önajnározásról szóljon, hanem valós előnyöket sorakoztasd fel. Mondok egy példát: „Leghatékonyabb mosószer”, helyette: „Akár a vörösbor foltot is képes eltávolítani, már 40 fokon.”

Meggyőzés- Conviction

Itt az a feladatod, hogy az utolsó lépés felé teregesd, azaz a vásárlói döntés meghozatala felé. Ehhez viszont nagyon jól kell ismerned a célközönséged és tudnod mik azok az érvek, melyekkel meggyőzheted Őket.

Cselekvés- Action

Az utolsó lépésben el kell érned, hogy ne csak tervként éljen benne a vásárlás, megrendelés vagy a konverzió, amit végcélnak szántál, hanem meg is cselekedje azt.

 

PPPP (Promise, Picture, Prove, Push)

Ígéret- Promise

Itt az általad nyújtott előnyöket mutathatod meg ígéret formájában, azaz nem csak elmondod, hogy a Te edzésterveddel le fog fogyni, hanem egyenesen meg is ígéred Neki. Ez már erősebb hatású lehet egy egyszerű kijelentésnél, de csak ha jól csinálod. Mit értek a jó alatt? Hogy nem válsz közhelyessé és nem ígérsz olyat, amit nyilvánvalóan nem tudsz betartani.

Kép- Picture

Ebben a formulában ez a kedvenc elemem. Bár nehéz egy ilyen képszerű leírást megírni, de ha sikerül, akkor nagyon ütős lesz. Itt az a feladatod, hogy lefess egy képet az olvasód elé, amiben az előnyeidet láttatod. Például egy takarékszámla azért jó, mert ha előre gondolkodik a jövőben nem lesz gondja a gyermekének vagy neki a lakásvásárlásra. Vagy, ha 3 hónapos fitness bérletet vált személyi edzővel, akkor nyárra garantáltan eléri az álom alakját és mindenki irigykedve néz majd rá a strandon.

Bizonyíték- Prove

Bizonyítékok nélkül manapság az ígéretek sem érnek sokat. Bárki mondhatja magáról, hogy Ő a legjobb, legmegbízhatóbb, legalaposabb, de ha ezt nem tudja alátámasztani, akkor mit sem ér az állítása. Főleg a mai világban, amikor a nagy vállalatok is sokszor észszerűtlenül próbálnak egymásra licitálni.

Ezek a kreatív szövegírói formulák a hírlevelek esetében is nagyon jól használhatóak. Válaszd ki a számodra legszimpatikusabbat és alkalmazd bátran. Már az első üzenetnél látni fogod a különbséget a “vakvilágba” írással szembe.

Jó munkát! 🙂

Leave a Reply